مهار جهش قیمتی برخی کالاها

جام جم آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی انتقادات به گرانی های اخیر گفت: دولت با وجود بسیاری از مشکلات توانست قیمت های سرکش برخی کالاها را مهار کند و در این راستا برنامه های متعددی برای کنترل و مهار قیمت برخی از کالاها به اجرا گذاشته است.

 به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین، مهدی غضنفری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در مورد افزایش قیمت برخی کالاها، تصریح کرد: هر چند دولت با محدودیت ها و موانعی دست به گریبان است اما برنامه ها و طرحهایی برای کنترل و ثبات قیمتها در سطح بازار وجود دارد که برخی از آنها اجرایی شده و برای آرامش در بازار این برنامه ها تداوم می یابد.

وی در خصوص جو روانی ایجاد شده در سطح جامعه خاطرنشان کرد: عدم اطلاع رسانی، ابهاماتی را برای نمایندگان مجلس و مردم عزیز در خصوص توانایی دولت در کنترل قیمتها ایجاد کرده است که در یک جلسه غیر علنی قابل بیان خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت توانست با وجود مشکلات و موانعی که با آن دست به گریبان است تا حدود زیادی از جهش قیمت برخی کالاها جلوگیری کرده و آنها را مهار کند و این روند را ادامه خواهد داد اما این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت ارز در بازار از حدود ۱۲۰۰ تومان به بیش از ۱۸۰۰ تومان رسید و تاثیراتش را بر بازار خرده فروشی گذاشت.

غضنفری در ادامه با تاکید بر اینکه مشکل کمبود ارز در کشور وجود ندارد اظهار کرد: افزایش قیمت ارز و تاثیرآن بر قیمتها ربطی به میزان ذخایر ارزی ندارد این موضوع بیشتر ناشی از مسایل سیاسی و روانی در جامعه است.

وی در خصوص کنترل قیمتها با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با عرضه مستقیم کالا و دائر کردن نمایشگاهها در ماه مبارک رمضان کمک خواهیم کرد تا سطح موجودی در بازار افزایش پیدا کند که این به نوبه خود کمک شایانی است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.