مهمانپرست: وظیفه کشورهای مستقل منطقه سنگین تر خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه ایران که در شهر شانگهای بسر می برد صبح جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بر تداوم تلاش های ایران برای ایجاد امنیت در منطقه تاکید کرد.

وی گفت: شرایط سوریه به خاطر نوع مداخله کشورهای خارجی و جریاناتی که از ثبات و امنیت در داخل این کشور خوشحال نخواهند بود به سمتی حرکت می کند که مردم و دولت سوریه باید پاسخ این مداخله گری ها و تلاش برای بی ثباتی در کشورشان را از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز و توقف درگیری ها بدهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: به نظر می رسد تلاش های کوفی عنان نماینده سازمان ملل برای توقف ارسال سلاح به داخل سوریه و اقدامات تروریستی مورد رضایت مداخله گران نبود.

وی افزود: آنان نه تنها برای تحقق برنامه شش ماده ای آقای عنان تلاشی صورت نمی دادند، بلکه در هر مقطعی که طرح وی با موفقیت هایی روبرو می شد، همزمان شاهد افزایش اقدامات افراد مسلح در داخل کشور سوریه بودیم.

مهمانپرست تصریح کرد: این نشان دهنده تلاش این کشورها برای شکست ماموریت آقای کوفی عنان بود.

وی گفت: در هر صورت مسوولیت کشورهای مستقل منطقه برای جلوگیری از درگیری ها در داخل سوریه سنگین تر خواهد بود و همه کشورهایی که مایل به برقراری ثبات و امنیت در منطقه بسیار مهم خاورمیانه هستند می بایست تلاش مشترک برای ایجاد آرامش در سوریه به عمل آورند و زمینه های حل مساله از طریق گفت وگوهای ‘ سوری – سوری ‘ بین دولت و مخالفین را آماده کنند.

مهمانپرست با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون تلاش های زیادی برای ایجاد امنیت در منطقه و به ویژه در سوریه داشته، تاکید کرد: ما کوشش های بیشتری را برای همراه کردن سایر کشورهای مسوولیت پذیر و موثر در حل بحران به خرج خواهیم داد.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۸۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.