مهمترین عناوین خبری روز چهارشنبه سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران

پرونده قضایی کرباسچی، اظهارات پیرامون عزل مرتضوی، تقدیر دانشجویان از جدیت قوه قضائیه در برخورد با عاملان فساد بزرگ، پرتاب ماهواره جدید ایرانی در آینده نزدیک، رایزنی با رومانی، بلغارستان و رژیم‌صهیونیستی برای پذیرش باند رجوی از مهمترین عناوین خبری روز چهارشنبه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مهمترین عناوین خبری امروز(چهارشنبه) به این شرح است:

ادعای دفاع از حقوق بشر کشورهای غربی گوش جهان را کر کرده است

فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در محکومیت کشتار مسلمان میانمار بیانیه صادر کرد.

 

 اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از جنگ اقتصادی اروپا و غربی‌ها

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:به گفته مقام معظم رهبری اروپا و غربی‌ها یک جنگ اقتصادی نابرابری را به وجود آوردند که یکی از راههای برون‌رفت از آن، ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

 تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور / استیضاح وزیر کشور کلید می‌خورد

یک نماینده مجلس از تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور و استیضاح وزیر کشور خبر داد.

 

عزل‌نشدن مرتضوی وزیر کار را در معرض عزل قرار می‌دهد/ مرتضوی باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عزل‌نشدن مرتضوی وزیر کار را در معرض عزل قرار می‌دهد، گفت: مرتضوی باید پاسخگو باشد.

 

مذاکره با ارمنستان درباره احیای دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درباره احیای دریاچه ارومیه در توافق با ارمنستان قرار شد انتقال آبهای جدیدی به کشورمان صورت گیرد که اگر موافقت شود اقدامی مبارک است.

 

 تعامل بسیار خوبی میان دولت و مجلس برقرار شده است

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: با تعامل بسیار خوبی که میان دولت و مجلس برقرار شده است مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع خواهد شد.

 

 پایگاه اطلاع‌رسانی اجلاس سران جنبش عدم تعهد افتتاح شد

با حضور معاون ارتباطات و اطلاع رسانی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد و رئیس کمیته رسانه های این معاونت، پایگاه اطلاع رسانی رسمی و خبرگزاری بین المللی این اجلاس افتتاح و رونمایی شد.

 

 مرتضوی در جلسه امروز هیئت دولت حضور یافت

سعید مرتضوی با وجود رای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه ریاست وی در سازمان تامین اجتماعیغیرقانونی” است، امروز در جلسه هیئت دولت حضور یافت.

 

 اختصاص ۲۳ میلیارد ریال براى اجراى طرح ارتقاء و توسعه فرودگاه امام خمینى(ره)

با تصویب شورای اقتصاد، بیست و سه میلیارد ریال برای اجرای طرح ارتقا و توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و خرید تجهیزات مربوطه اختصاص یافت.

 

 پخش مصاحبه‌هایی از عوامل ترور شهدای هسته‌ای طی روزهای آینده

وزیر اطلاعات گفت: طی روزهای آینده مصاحبه‌هایی از عاملان ترور شهدای هسته‌ای پخش خواهد شد.

 

ادعای حجاریان همانند ادعای امارات بر جزایر سه‌گانه است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ ارائه تئوری حجاریان در خصوص عدم وحدت اصولگرایان و شکست در انتخابات آتی همانند ادعای امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی است.

 

ایجاد زمینه برای پیشبرد اهداف هسته‌ای کشورمان توسط تیم مذاکره‌کننده ایرانی

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تایید مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد تیم مذاکره‌کننده ایرانی در قبال گروه ۱+۵ گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست سعید جلیلی توانسته زمینه را برای پیشبرد اهداف هسته‌ای کشورمان فراهم کند.

 

اقتصاد مقاومتی راهکار افزایش تولید ملی است

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند به افزایش تولیدات داخلی کمک کند.

 

اصلاح‌طلبان حامی خاتمی به معاندان نظام تبدیل شده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: جماعت اصلاح‌طلبی که سال ۷۶ از خاتمی حمایت کردند، اکنون به معاندان نظام اسلامی تبدیل شده‌اند و حتی در صورت کاندیداتوری خاتمی نیز از هیچ مخالفتی علیه او دریغ نخواهند کرد.

 

خودداری انجمن‌های مستقل از شرکت در افطار احمدی‌نژاد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای با انتقاد از نحوه دعوت تشکل‌های دانشجویی به ضیافت افطاری رئیس جمهور، اعلام کرد که نماینده‌ای از این اتحادیه در ضیافت افطار یاد شده شرکت نمی‌کند.

 

تقدیر دانشجویان از جدیت قوه قضائیه در برخورد با عاملان فساد بزرگ

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم طی نامه‌ای خطاب به آملی لاریجانی از جدیت قوه قضائیه در برخورد با عاملان فساد بزرگ تقدیر کرد.

 

سیاست خارجی آمریکا پشتیبان القاعده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سیاست خارجی آمریکا را پشتیبان القاعده دانست و به نخبگان آمریکا و غرب نسبت به جلو گیری از این تحرکات هشدار داد.

 

 پرتاب ماهواره جدید ایرانی در آینده نزدیک/ امروز آمریکا سخت‌ترین دوران اقتصادی را سپری می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پرتاب ماهواره جدید به فضا در اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال خبر داد.

 

رایزنی با رومانی، بلغارستان و رژیم‌صهیونیستی برای پذیرش باند رجوی

پایگاه خبری نهرین‌نت در خبری اعلام کرد مریم رجوی و رهبران گروهک تروریستی منافقین هفته گذشته در پاریس، نشستی را برای بررسی راهکارهای مجاب کردن کشورهای اروپایی برای پذیرش اعضای این گروهک برگزار کرده‌اند.

 

همه توان خود را برای دفاع ازمنافع ملی بکار می‌بندیم

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما قصد بستن تنگ هرمز را نداریم اما اگر مجبور شویم، همه توان خود را برای دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی مان بکار می بندیم.

 

 شهردار سابق تهران پرونده‌ای در دستگاه قضایی ندارد

وکیل کرباسچی گفت: شهردار سابق تهران پرونده مفتوحی در قوه قضاییه ندارد و هیچ مانعی برای انجام فعالیت سیاسی و یا دولتی به لحاظ قانونی متوجه وی نیست.

 

دیده‌بان حقوق بشر واکنش بین المللی به فجایع میانمار را خواستار شد

دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی ضمن انتقاد از عملکرد نیروهای دولتی در برخورد با خشونت های قومی در میانمار، واکنش محکم جامعه بین المللی به ‘فجایع’ رخ داده در جریان درگیری مسلمانان با بوداییان را خواستار شد.

 

دستگاه قضا با صلابت و پرهیز از حاشیه به پرونده فساد مالی بزرگ رسیدگی کرد/این پرونده همچنان مفتوح است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضا با صلابت و پرهیز از حاشیه به پرونده فساد مالی بزرگ رسیدگی کرد، گفت:‌ پرونده فساد بزرگ اقتصادی همچنان مفتوح است و به جرایم متهمان دیگر نیز به نوبت رسیدگی خواهد شد.

 

 حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است

یک حقوقدان گفت: “سعید مرتضوی” به همراه تیم حقوقی اش سعی دارند دست به دامن فرافکنی شده و ادعا می‌کنند که حکم به آنها ابلاغ رسمی نشده و این در حالی است که رسانه‌ای شدن حکم می‌تواند به معنی ابلاغ رسمی تلقی شود.

 

از آموزش مسلمان کشی تا شعار حمایت از حقوق اقلیت های مذهبی

وزارت خارجه آمریکا در جدید ترین سیاست خود گزارشی را مبنی بر بی توجهی ایران نسبت به حقوق اقلیت‌های مذهبی منتشر کرده و این در حالی است که دوره‌های آموزشی مسلمان کشی در ایالات متحده آمریکا شعارهای پر رنگ و لعاب حمایت از حقوق اقلیت‌های مذهبی را نقض می‌کند.

 

چرخه علمی ایده تا مصرف+ اینفوگرافی

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان در اینفوگرافیکی، مراحل چرخه علمی ایده تا مصرف را با توجه به بیانات ایشان در پنج سال اخیر به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.