مهم‌ترین دلایل بی‌اشتهایی کودکان نسبت به مصرف صبحانه

نوشته شده در تاریخ ۰۴/آذر/ – ۱۵:۱۳ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

خبرگزاری : یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی به بررسی مهم‌ترین دلایل بی‌اشتهایی کودکان نسبت به مصرف صبحانه پرداخت و گفت: صبحانه جزو یکی از وعده‌های اصلی در کودکان محسوب می‌شود که در رشد و قدرت یادگیری آنها بسیار تاثیر‌گذار است.

دکتر کوروش جعفریان درباره عوامل تاثیر‌گذار بر بی‌اشتهایی کودکان نسبت به وعده صبحانه گفت: یکی از مهم‌ترین دلیل بی‌اشتهایی و یا کم‌اشتهایی در کودکان نداشتن خواب مناسب است. اگر کودکان طی شب خواب مناسب نداشته باشند وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند حالت طبیعی بیولوژیک بدن آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و موجب بی‌اشتهایی آنها نسبت به وعده صبحانه می‌شود.

وی افزود: استرس ناشی از رفتن به مدرسه و محدویت‌هایی که کودکان فکر می‌کنند بر اثر رفتن به مدرسه برای آنها ایجاد می‌شود نیز از دیگر عوامل تاثیر‌گذار در بی‌اشتهایی کودکان نسبت به وعده صبحانه است.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی در ادامه یادآور شد: تاریکی هوا به هنگام صبح، انواع کم‌خونی‌ها، مشکلات گوارشی، کمبود انواع مواد مغذی، برخی از داروها، مصرف صبحانه‌های یکنواخت و قرار گرفتن در فضا‌های تکراری از دیگر عوامل مهم این مساله به شمار می‌روند.

جعفریان مصرف صبحانه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب را یکی از عوامل مهم و تاثیر‌گذار در بی‌اشتهایی کودکان نسبت به وعده صبحانه برشمرد و عنوان کرد: صبحانه باید ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب مورد استفاده قرار بگیرد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بی‌اشتهایی برخی کودکان را ناشی از بی‌اشتهایی‌های عصبی دانست و گفت: برخی کودکان بر اثر ترس از اینکه چاق شوند و یا مشکلات نامناسب اندام خود را اصلاح کنند نسبت به مصرف صبحانه از خود بی‌میلی نشان می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی مواقع فاصله زمانی که بین وعده شام و صبحانه ایجاد می‌شود بسیار زیاد است به گونه‌ای که صبح‌ها کودک وارد مرحله سوخت‌و‌ساز چربی شده است که این مساله موجب عدم تمایل آنها به مصرف صبحانه می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.