مهم‌ترین شهر “آمریکا” متروک می‌شود/ “دیترویت” ناتوان در پرداخت بدهی‌هایش

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دستگاه قضایی آمریکا به شهر دیترویت اجازه اعلام ورشکستگی داد. شهر دیترویت، در آینده‌ای نه چندان دور شهری فراموش شده و کاملا متروک خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، شهر دیترویت که پیش‌تر از مراکز مهم صنایع خودروسازی آمریکا بود، با وقوع بحران، جذبه خود را ازدست داد.

جمعیت آن که در سال ۱۹۴۵ به بیش از یک میلیون نفر می‌رسید، اکنون به ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافته و در حال حاضر ۷۸ هزار خانه به حال خود رها شده‌اند.

یک قاضی فدرال در حکم خود اعلام کرد این شهر قادر به بازپرداخت بدهی‌هایش نیست، در واقع شهر دیترویت مهم‌ترین شهری است که در تاریخ آمریکا اعلام ورشکستگی می‌کند.

در قبل شرکت‌های خودروسازی “جنرال موتورز”، “کرایسلر” و “فورد” فعالیت‌های مهمی در این شهر داشتند، اما امروز ساختمان‌های بلند در این شهر متروکه می باشند .

بیکاری و بحران در صنایع خودروسازی دهه‌های اخیر، بیش‌ترین تاثیر منفی را بر این شهر گذاشته است. همه شرکت‌های خودروسازی آمریکایی کارخانه‌های خود را از این شهر منتقل کردند و دیگر کارخانه‌های صنعتی نیز از دیترویت فاصله گرفتند.

 از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، ۴۰۰ هزار نفر در این ناحیه بیکار شدند و شهرداری عوارض سنگین بر شرکت‌ها تعیین کرد و امروز این شهر قادر به پرداخت بدهی‌هایش نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.