مواد مخدر تهدیدی جدی علیه بشریت و جامعه جهانی است

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز: وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با رئیس معاونت دفاع اجتماعی و مواد تحت کنترل وزارت کشور بولیوی، گفت: جمهوری اسلامی ایران متحمل خسارات ناشی از تهدید مواد مخدر است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ مصطفی محمدنجار در این دیدار که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار مرکز تهیه و تولید مواد مخدر دنیا یعنی افغانستان قرار دارد و امسال نیز جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کرد.

وی افزود: بیش از ۸۷ درصد کشفیات مواد افیونی دنیا توسط ایران انجام می‌شود و در چند ماه قبل نیز در مرزهای شرقی کشور، مجموعاً ۳۲ تن محموله مواد مخدر از جمله تریا، هروئین و مرفین کشف شد.

دبیرکل ستاد در ادامه، راه‌اندازی مراکز درمان، بازپروری و حرفه‌‌آموزی معتادان، اجرای اقدامات پیشگیرانه، انسداد بخشی از مرزهای شرقی و غربی و تجهیز استان‌های مرزی کشور را از اهم اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

محمدنجار با اشاره به راه‌اندازی مرکز JPC (مرکز تبادل اطلاعاتی منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر) در تهران گفت: این مرکز در اسلام‌آباد پاکستان و کابل افغانستان نیز دایر است و سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان با توجه به همکاری‌های مشترک در حوزه مبارزه با مواد مخدر، از طریق این مراکز در حال مذاکره می باشند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جهانی است، گفت: مواد مخدر تهدیدی برای بشریت و جامعه جهانی است و جمهوری اسلامی ایران نیز متحمل خسارات ناشی از این تهدید می‌باشد و سالانه بیشترین هزینه را در این زمینه داده است.

وی افزود: مناسبات و همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها در حال گسترش است و ایران نیز آمادگی خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌دارد تا بتوانیم از تجربیات یکدیگر در این عرصه استفاده کنیم.

محمدنجار ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات بسیاری در حوزه‌های مقابله، درمان و پیشگیری از اعتیاد دارد که می‌تواند آنها در اختیار کشور دوست بولیوی قرار دهد و همچنین دولت بولیوی نیز تجربیات بسیار مفیدی در بحث مقابله با کاهش عرضه و تقاضا دارد که می‌توان از این همکاری در راه مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

وی در ادامه، سطح همکاری‌های دو کشور را در همه زمینه‌ها خوب ارزیابی کرد و گفت: آمریکا و دیگر دشمنان ایران و بولیوی دوست ندارند که ما روابط دوستانه‌ای با یکدیگر داشته باشیم اما بر خلاف میل آنان ، این همکاری‌ها را گسترش خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: امضای تفاهم‌‌نامه همکاری میان ایران و بولیوی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، مقدمه همکاری‌های مهم در این حوزه خواهد بود.

همچنین در این دیدار، فلیپه کاسیرس گارسیا رییس معاونت دفاع اجتماعی و مواد تحت کنترل وزارت کشور بولیوی گفت: هدف اصلی سفر این هیات به ایران امضای تفاهم‌نامه مشترک میان دو کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

وی گفت: طی دو روز قبل، دیدارهای خوبی با مقامات عالی‌رتبه ایرانی و بازدیدهای مفیدی در این خصوص داشته‌ایم که امیدواریم هر دو کشور در جهت گسترش همکاری‌ها گام‌های موثری بردارند.

گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری ایران و بولیوی در امر مبارزه با مواد مخدر به امضای مهندس طه طاهری قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و کاسیرس گارسیا رییس معاونت دفاع اجتماعی و مواد تحت کنترل وزارت کشور بولیوی رسید.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.