موارد ادعایی “ب. ز” با اظهارات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی همخوانی ندارد/ ادامه بررسی این پرونده در هفته جاری

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پرونده “ب . ز” را در جلسات هفته جاری دنبال خواهیم کرد، گفت: موارد ادعایی “ب. ز” با اظهارات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی همخوانی ندارد.

“سیدمهدی موسوی‌نژاد” نماینده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ آخرین وضعیت بررسی پرونده “ب. ز” در خصوص فروش نفت و فرآورده‌های آن و همچنین نحوه کیفیت انتقال پول آن به خزانه کشور در کمیسیون انرژی اظهار داشت: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی به منظور بررسی موارد ادعایی ” ب. ز” تشکیل شده که این کمیته در آخرین جلسه کاری خود با حضور نمایندگانی از وزارت اطلاعات، وزارت نفت، دیوان محاسبات و برخی از دستگاه‌های اجرایی دیگر و همچنین نمایندگانی از بانک‌های مسکن و ملی تشکیل جلسه داده و ابهامات موجود در پرونده “ب. ز” را بررسی کردند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در این نشست، اظهارات مطروحه از سوی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با موارد ادعایی “ب. ز” تناسب و هم‌خوانی نداشت و بنا شد کمیته بررسی‌های دقیق‌تری انجام دهد.
 
این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: قرار است این کارگروه در یک فرصت منطقی گزارشی را تهیه کند که پس از ارائه و قرائت این گزارش در صحن کمیسیون انرژی اگر طراحان طرح تحقیق و تفحص قانع و راضی نشوند این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.
 
موسوی‌نژاد تصریح کرد: البته در صورت رد این تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون انرژی، باز هم این موضوع در صحن علنی مطرح خواهد شد که در صورت تصویب آن در صحن بهارستان، این تحقیق و تفحص در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه بعید است مجلس دعوت مجددی از “ب . ز” داشته باشد، گفت: با توجه به جلسه سه ساعته این کمیته با “ب.ز” که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط  برگزار شد، در این جلسه وی موارد و کیفیت اقداماتش در خصوص نحوه فروش نفت و فرآورده‌های آن و همچنین نحوه کیفیت انتقال پول به خزانه کشور، گزارش مفصلی را ارائه کرد، بنابراین صحبت‌های وی شنیده شده و گمان نمی‌کنم نیازی به دعوت دوباره از وی باشد.
 
“بیژن زنگنه” وزیر نفت، در ۱۹ شهریور ماه گفته بود:”ب . ز”، بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله می باشند.

وی همچنین به خبرنگاران گفته بود که”ب .ز” معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده، اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.
 
پیش از آن نیز “مسعود میرکاظمی”، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، از بدهی ۲٫۸ میلیارد دلاری “ب. ز” خبر داده و گفته بود: وی ۲٫۸ میلیارد دلار میعانات و فرآورده را با تبانی  یک شرکت در داخل، از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.