مواضع قاطع ایران و روسیه در حمایت از حاکمیت سوریه آمریکا را به تجدید نظر جدی وادار کرده است

۲۱خردادماه،

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به مواضع قاطع ایران و روسیه در حمایت از حاکمیت سوریه، گفت: مواضع خصمانه غرب علیه نظام بشار اسد آمریکا را به تجدیدنظر جدی دربارهٔ این مسئله وادار کرده است.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به پیشنهاد آمریکا به بشار اسد مبنی بر تعیین موعد زمان انتخابات در سوریه، اظهار داشت: تحولات اخیر در سوریه و هم چنین وقایع رخ داده در منطقه، همچون تغییر موضع دولت مصر نسبت به وضعیت سوریه سبب شده تا آمریکا و اروپا در شرایط کاملا جدید در مواضع‌شان علیه نظام بشار اسد تغییر اساسی ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: تغییر مواضع غرب نسبت به این مسئله امری دشوار و ناگهانی بوده، از این رو شاهد تغییرات تدریجی و آرام در میان اروپا و آمریکا هستیم.

منصوری با اشاره به مواضع قاطع ایران و روسیه در حمایت از حاکمیت سوریه، تصریح کرد: مواضع خصمانه غرب علیه نظام بشار اسد آمریکا را به  تجدیدنظر جدی دربارهٔ این مسئله وادار کرده است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی پیشنهاد اخیر آمریکا برای تعیین تاریخ انتخابات سوریه را یک دخالت بی‌جا در امور داخلی این کشور دانست و افزود: طرح این پیشنهاد از سوی آمریکا در راستای تحمیل نظرات غرب به کشورهای منطقه و نشان دهنده یک موضع قدرتمند در خاورمیانه است.

منصوری تصریح کرد: با وجود اعلام قبلی بشار اسد دربارهٔ موعد و زمان قانونی انتخابات در سوریه اکنون دخالت بی‌جای غرب دربارهٔ این اقدام امری نامفهوم است.

وی با تاکید به این مهم که پیش از برگزاری انتخابات در سوریه باید آرامش و امنیت کامل در این کشور برقرار شود، اظهار داشت:  تا زمانی که کشورهای خارجی به تجهیز و آموزش اشخاص مسلح اقدام می‌کنند این انتخابات برگزار نخواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در  پایان با تاکید بر اینکه حمایت از شورشیان از سوی غرب باید متوقف شود، خاطر نشان کرد: معارضین باید سرنگونی دولت سوریه را از برنامه‌های خود خارج کرده و از دخالت‌های بی‌جا در امور داخلی این کشور بپرهیزند و در آن صورت دولت سوریه براساس تصمیم قبلی خود اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.