مواضع مرسی درباره سیاست خارجی/ تاکید بر حفظ معاهده سازش با تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مرسی شب گذشته با شرکت در برنامه “مصر رئیس جمهور انتخاب می کند” بر ضرورت حفظ توافقنامه سازش میان مصر و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی با بیان این مطلب گفت : اما حفظ این توافقنامه باید بر اساس احترام متقابل و عدم نقض آن از سوی دو طرف صورت گیرد و اسرائیل تهدید به قتل سربازان و جنگ را کنار بگذارد، چرا که امکان ندارد ۵ میلیون اسرائیلی ۹۵ میلیون مصری را تهدید کنند.

مرسی خاطرنشان کرد: در صورتی که رئیس جمهور شوم آغوش مصر را به روی تمام جهانیان حتی اسرائیل به ویژه در منطقه خواهم گشود.

وی در ادامه گفت : رابطه مصر با لبنان باید حسنه و مستحکم باشد و این رابطه نباید با دولتی که اسم آن حزب الله است، بلکه با دولتی که حزب الله یکی از احزاب آن است باشد یعنی رابطه ما به طور کلی خواهد بود.

نامزد حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر در ادامه وعده های انتخاباتی خود گفت : گذرگاه رفح در تمام سال به روی فلسطینی ها باز خواهد بود با علم به اینکه صحرای سینا برای هر کسی که مصری نیست خط قرمز محسوب می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت : ارتش مصر در حال حاضر ۲ وظیفه دارد. ۱- نظامی ۲- اقتصادی که قانون از آن حمایت می کند. مرسی در ادامه بر اهمیت حمایت از نیروهای مسلح در بعد نظامی و دفاع از کشور و نیز بعد اقتصادی یعنی در تجهیز صنایع نظامی تاکید کرد.

شایان ذکر است انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است  ۲۳ و ۲۴ می (۲ و ۳ خرداد ۹۱ ) برگزار شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.