موسوی از رقابت‌های دوومیدانی حذف شد

جام جم آنلاین: دوومیدانی کار المپیکی ایران در رشته پرتاب چکش از رسیدن به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بازماند.

کاوه موسوی با ثبت رکورد ۷۲ متر و ۷۰ سانتی متر در رقابت‌های مرحله مقدماتی پرتاب چکش از رسیدن به فینال دوازده نفره رقابت‌ها باز ماند.

موسوی که در بازی‌های آسیایی گوانگجو با کسب نشان نقره شگفتی‌ساز شده بود، در پرتاب نخست هشت متر زیر رکورد شخصی‌اش پرتاب کرد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

در پرتاب دوم ۷۱ متر و ۴۲ سانتی متر پرتاب کرد، اما عملکرد سایر پرتابگران آنقدر درخشان بود که موسوی باز هم شانسی برای فینالیست شدن نداشت.

چکش موسوی در بار سوم هم فقط ۷۲ متر و ۷۰ سانتی متر پرواز کرد تا پرتابگر ایران در این ماده در راه‌یابی به جمع دوازده فینالیست رقابت‌ها ناکام بماند.

رقابت‌های پرتاب چکش با حضور ۴۱ پرتابگر در دو گروه اول و دوم برگزار شد. موسوی در گروه دوم قرار داشت و نتوانست رکورد شخصی‌اش (۷۵ متر و ۲۶ سانتی متر) را تکرار کند. رکورد جهان در این ماده ۸۶ متر و ۷۴ سانتی متر و رکورد المپیک ۸۴ متر و ۸۰ سانتی متر است.

در رقابت‌های المپیک هر پرتابگری که به رکورد ۷۸ می‌رسید جواز حضور در فینال را به دست می‌آورد که با توجه به این که کمتر از ۱۲ ورزشکار به این رکورد رسیدند، چند نفر با رکورد پایین‌تر راهی فینال شدند.

پیش از این نیک‌فر دیگر پرتابگر ایران در ماده پرتاب وزنه از راه‌یابی به فینال باز مانده بود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.