موضع اسد در قبال پ.ک.ک

رئیس‌جمهوری سوریه در بخش دوم مصاحبه خود با یک روزنامه ترکیه‌ای ضمن رد اتهام وارده به دمشق درباره حمایت از پ‌ک‌ک گفت: این اتهامات آنکار با هدف مشروع جلوه دادن حمایت ترکیه از تروریست‌هاست.
«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه ترکیه‌ای آیدینلیک که بخش‌هایی از آن روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: آنکارا تلاش دارد، حمایت خود از گروهک‌های تروریستی را با متهم کردن دمشق به حمایت از حزب کارگران کردستان«پ ک ک» مشروع و قانونی جلوه دهد.

وی افزود: شمار زیادی از ترک‌ها به گروهک‌های تروریستی ملحق شدند که در خاک سوریه با مردم سوریه می‌جنگند.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه سخنان خود هرگونه حمایت دمشق از حزب کارگران کردستان را رد کرد و گفت: دولت ترکیه این اتهامات را با هدف مشروع و قانونی جلوه دادن حمایت خود از گروهک‌های تروریستی به دمشق وارد می‌کند.

وی گفت: تا زمانی‌که روابط دمشق و آنکارا خوب بود، چنین اتهام حمایت از حزب کارگران کردستان به سوریه وارد نمی‌شد.

اسد افزود: هنگامی‌که روابط سوریه با ترکیه متشنج شد، آنکارا اقدام به حمایت از گروهک‌های تروریستی کرد که جنایات بیشماری را در سوریه مرتکب شده و خون‌های زیادی را بر زمین ریختند و پس از آن بود که اقدام به مطرح کردن و وارد آوردن چنین اتهاماتی به سوریه کرد.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که هدف آنکارا از وارد آوردن این اتهامات جلب حمایت افکار عمومی ترکیه برای این گروهک‌های تروریستی بود.

وی افزود: من تصور نمی‌کنم، مردم ترکیه چنین اتهاماتی را باور کنند.

بشار اسد در بخش اول مصاحبه خود با روزنامه ترکیه‌ای آیدینلیک گفته بود که دمشق هرگز خصومتی با آنکارا نداشته و همواره به عنوان یک کشور دوست و برادر به آن نگاه کرده و مشکل سوریه مواضع دولت ترکیه است که به خاطر آن موجب بروز مشکلاتی در مرزها شده است.

وی در قبال تنش مرزی پیش آمده بین آنکارا و دمشق تاکید کرد که هیچ مسئولیتی متوجه کشور دمشق به خاطر توقف گفت‌وگوهای رسمی با آنکارا نیست.وی نبود کانال‌هایی برای انجام مذاکره را موجب آسیب رسیدن به روابط دوجانبه برشمرده بود.

بشار اسد همچنین ضمن تاکید بر اینکه تحقیقات درباره حادثه شلیک خمپاره از اراضی سوریه به مناطق مرزی ترکیه همچنان ادامه دارد، خواستار انجام تحقیقات مشترک شده بود.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.