موضع کاخ سفید دربارهٔ خبر نصب سانتریفیوژهای نسل تازه در ایران

۱۲ام بهمن ،

AFP-8.jpeg

کاخ سفید نصب سانتریفیوژهای نسل تازه در تاسیسات هسته‌یی نطنز را یک اقدام تحریک‌آمیز خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویتر، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران دربارهٔ انتشار یافتن خبرهای مبنی بر تصمیم ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای مدرن با بیان اینکه این اقدام ایران برای دولت آمریکا تعجب آور نبود، مدعی شد: چنین اقدامی سبب انزوای بیشتر ایران در جامعه بین‌المللی می گردد.

وی در ادامه اظهارت خصمانه‌اش گفت: این اقدام به معنای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است و سبب تشدید فشارها علیه ایران می‌شود.

به گزارش ایسنا، دیپلمات‌های غربی مدعی شدند که ایران با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که می‌خواهد تعدادی سانتریفیوژ با فناوری بالا در تاسیسات هسته‌یی نطنز نصب کند. این سانتریفیوژها می‌توانند سرعت غنی‌سازی را دو تا سه برابر در مقایسه با فناوری کنونی افزایش دهند.

همچنین خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه ادعا کرد که ایران در سندی که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده، اعلام کرده است که سانتریفیوژه‌های نوع IR2m در واحد A-22 در نطنز نصب می‌شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران در خواست کرده است که جزئیات بیشتری در این باره به آژانس اعلام کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.