موضع گیری معنادار ژنرال طنطاوی

رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر در اظهاراتی کشورش را متعلق به همه مردم دانست.به گزارش خبرگزاری رویترز، سپهبد ‘حسین طنطاوی ‘ روز یکشنبه در همین خصوص تصریح کرد که مصر به یک گروه خاص متعلق نیست.
بر اساس این گزارش، گفته می شود که اظهارات وی اشاره ای مستقیم به گروه اخوان المسلمین است که محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه ۲۰۱۱ که به سرنگونی حسنی مبارک منجر شد، از اعضای آن به شمار می رود.
طنطاوی در حاشیه مراسمی نظامی در سخنانی در همین خصوص گفت: ‘مصر از بین نخواهد رفت، مصر متعلق به همه مصری هاست نه یک گروه خاص. ‘
وی افزود: ‘نیروهای مسلح اجازه چنین چیزی را نخواهند داد.’

اظهارات طنطاوی در شرایطی بیان شد که مصر صحنه آزمون قدرت بین محمد مرسی و اخوان المسلمین از یک سو و شورای عالی نیروهای مسلح و دستگاه قضایی از سوی دیگر است. حسنی مبارک هنگام کناره گیری از قدرت در سال ۲۰۱۱ اختیارات رئیس جمهور را به شورای نظامی واگذار کرد و دستگاه قضایی مصر نیز در حکمی قانون انتخابات پارلمانی را باطل و پارلمان را که اخوان المسلمین در آن اکثریت داشت منحل کرد.
شورای عالی نیروهای مسلح مصر بعد از انحلال پارلمان اختیارات قوه مقننه را بازپس گرفت ولی جدال سیاسی بر سر قانون اساسی جدید کشور همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، مجمع موسسان که برای تدوین قانون اساسی جدید تشکیل شده بود در حال حاضر تحت کنترل اسلامگرایان است.
در حالی که چهل و هشت ساعت به صدور حکم دادگاه اداری مصر درباره مسئله انحلال این مجمع موسسان باقی مانده است، محمد مرسی قانونی را که دربردارنده معیارهای تشکیل این مجمع است و قبلا به تصویب پارلمان رسیده است، برای اجرا امضا کرد

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.