موضوع جلسه مقام معظم‌رهبری، هاشمی رفسنجانی و حاج احمد آقا در سال ۶۸ چه بود؟

۲۸ آبان ،

هاشمی‌رفسنجانی در کتاب خاطرات خود به جلسه مشترک خود با مقام‌معظم رهبری و حضور حجه‌الاسلام‌والمسلمین احمد خمینی اشاره می‌کند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، مشورت از اموری است که بسیار در اسلام بر آن تاکید شده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما این رفتار را بارها و بارها در امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملاحظه کرده ایم. 

خاطرات روزانه هاشمی رفسنجانی از دهه ۶۰، بیانگر همین معنا بود. جلسات هفتگی سران قوا با یکدیگر و حل مشکلات کشور، یا حضور جلسات مشترک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی و مرحوم احمد خمینی با امام خمینی(ره) خود بیانگر اهمیت مشورت در سطوح بالای نظام است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاطرات روزانه خود در سال ۶۸ به یکی از این جلسات بعد از رحلت امام‌خمینی(ره) با مقام‌معظم رهبری با حضور حاج احمد آقا اشاره می‌کند.

هاشمی می‌نویسد:

«شب در دفتر رهبری با حضور احمدآقا جلسه داشتیم. درباره جلوگیری از تحرکات ناموزون رادیکال‌ها صحبت شد. قرار شد آقای خامنه‌ای چیزی بگویند. نواری را که فردی اشعار امام را مثل خود امام خوانده بود، گوش دادیم؛ مشکلی پیش آورده است. شبیه لحن و صدای امام خوانده و در حالی که کسی نی می‌زده همراه صدای امام، صدای نی ضبط شده: من به خال لبت‌ ای دوست گرفتار شدم و …. طرف را شناسائی کرده‌اند و می‌گویند آدم خوبی است و ظاهراً نظر سوئی نداشته. نگرانی این است که بسیار پخش شود و مردم خیال کنند که امام، محفل طرب همراه با نی زدن داشته است. یک نظر این بود که موضوع را با احضار خود این شخص در تلویزیون به مردم بگوئیم. بر این اقدام هم ضررهای احتمالی مترتب است و مجموعاً به این نتیجه رسیدیم که موضوع را  به حال خود بگذاریم. به دفترم برگشتم.»


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.