موفقیت اجلاس جنبش عدم تعهد نشان داد که کشورها از قدرت غالب آمریکا در جهان خسته هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرس تی وی، فعال آمریکایی تاکید کرد وضع آمریکا روزبه روز بدتر می شود و این کشور از درون در حال نابودی است.
رندی شورت از فعالان جنبش صلح و حقوق بشر و کرامت انسانی در واشنگتن گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مطالبی درباره جنگ افغانستان و نظامیان آمریکایی مطرح می کند که با واقعیت انطباق ندارد.
 این امر ناشی از تاثیر داروهایی است که اوباما مصرف می کند! این سخنان به هیچ وجه در منطق ریشه ندارد.
واقعیت این است که آمریکا در مقایسه با گذشته فقیرتر شده و نفرت از آن در جهان افزایش یافته است.
موفقیت اجلاس جنبش غیرمتعهدها که روز گذشته در تهران پایان یافت نشان می دهد کشورها در سراسر جهان از قدرت غالب آمریکا در جهان خسته هستند.
به عنوان یک سیاهپوست آمریکایی باید بگویم که آزادی در آمریکا در مقایسه با گذشته کاهش یافته است. اوباما فردی است که برای کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق شبکه القاعده جشن می گیرد. البته ما واقعا مطمئن نیستیم که اسامه بن لادن کشته شده باشد. کل این ماجرا در افسانه یازده سپتامبر ریشه دارد که اگر نگاه روشنفکرانه به آن بیندازیم با عقل جور درنمی آید.
رندی شورت در ادامه افزود: فقر در آمریکا بسیار زیاد است . در ایالت ویرجینیا حدود بیست و چهار درصد  از جمعیت این منطقه، دسترسی به مواد غذایی کافی ندارند. در ایالت می سی سی پی وضع بدتر است. در بالتیمور نظامیان سابق آمریکایی به  علت فقر خودکشی می کنند.
اقدامات جنون آمیز بسیاری در آمریکا در جریان است. واقعیت این است که آمریکا از درون در حال نابودی است. آمریکا جامعه ای عقب مانده، دیوانه و نژادپرست دارد. جنگ ده ساله افغانستان سبب ورشکسته شدن آمریکا شده و باعث شده است میلیونها نفر بیکار شوند. مردم آمریکا دچار هراس و ترس شده اند. خودکشی در آمریکا افزایش یافته است.
 خشونتهای پلیس برضد مردم گسترش یافته است. پلیس آمریکا به زنان هتک حرمت می کند. نقض حقوق شهروندان آمریکایی بویژه درباره سیاهپوستان و رنگین پوستان دیگر شدید است.
با همه این اوصاف، اوباما از این سخن می گوید که آمریکا در مقایسه با گذشته قویتر شده است. معلوم نیست اوباما از چه آمریکای قویتری سخن می گوید. بی تردید، این آمریکا کشوری نیست که من در آن زندگی می کنم و می شناسم.
رندی شورت گفت: آمریکا همواره برای تبهکاران و مجرمان از کشورهای مختلف جذابیت داشته است. در چنین جامعه ای، نخبگان هم در خدمت نظام سرمایه داری هستند. تبهکارانی که در دوران حکومت شاه در ایران در سازمان اطلاعات و امنیت کشور(ساواک) حضور داشتند حالا در  آمریکا  هستند.بی تردید ، این افراد شیفته آمریکا هستند زیرا آمریکا کانون مجرمان کشورهای دیگر است.
 همین مسئله درباره ونزوئلایی ها و کوبایی های فراری در آمریکا مصداق دارد. آمریکا برای چنین افرادی جذابیت دارد زیرا می توانند پس از آنکه پول مردم  کشورشان را می دزدند به این کشور بیایند.
 آمریکایی که در ذهن مردم کشورهای دیگر وجود دارد آمریکای خیالی است نه اینکه آمریکای واقعی باشد. در آمریکا هجده میلیون خانه خالی وجود دارد حال آنکه چهار میلیون نفر بی خانمان هستند. واقعیتهای آمریکا باآنچه گفته می شود متفاوت است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.