موهایتان را ویتامینه کنید

۲۷فروردین۱۳،

مو یکی از عناصر مهمی است که در بدن وجود دارد و ارزش بسیاری را برای آن باید قائل باشیم چرا که نبود موها می تواند مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، ریزش مو مشکلی است که بسیاری از ما ممکن است به آن دچار شده باشیم و هر روز صبح وقتی بیدار میشویم بالش خود را ببینیم که انگار کلاه گیسی از موهای ریخته ما به سرش کرده است. این مشکل ممکن است برای هر فردی رخ دهد و البته راهی ساده برای از بین بردن آن وجود دارد.

محققان در دانشگاه های اروپایی با مشارکت دانشگاه قاهره در یک تحقیق به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند که در آن نشان می دهد اشخاصی که ریزش موهای آن ها بسیار بسیار است کمتر از وتامین های D و آهن استفاده می کنند.

این برای اولین بار است که دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین D نیز می تواند نقشی اساسی در سلامت موها و کاهش ریزش آن ها داشته باشد و تا پیش از این نقش آن بسیار کمرنگ به حساب می آمد و از جمله ویتامین های مکمل بود.

در مورد آهن نیز میزان جذب آن توسط ریشه موها بسیار مهم است چرا که در صورت نبود یک منبع آهن خوب و کافی به سرعت موها آغاز به ریزش می کند و ریشه آن ها سست می گردد.

دانشمندان همچنین میزان دقیق استفاده از هر ویتامین را برای داشتن موهایی سالم ارائه کرده اند که مهم ترین آن روزانه ۶۰۰ واحد ویتامین D است و برای اشخاص کهنسال و بالای ۷۰ سال روزانه ۸۰۰ واحر پیشنهاد شده است.  آب پرتقال، ماهی آزاد و شیر از جمله راه هایی می باشند که شما می توانید این مقدار ویتامین را وارد بدن کنید.

آهن نیز عنصر دیگری است که در سلامت موها تاثیر دارد و پزشکان پیشنهاد می کنند روزانه از غذاهایی مانند اسفناج بیشتر استفاده شود تا آهن مورد نیاز که نزدیک به ۵۰۰ میلی گرم است تامین شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.