میراث فرهنگی وزارتخانه نشد

جام جم آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه مخالفت کردند. بر اساس قانون تعداد وزارتخانه‌های دولت باید ۱۷ وزارتخانه باشد و اگر این مصوبه تصویب می‌شد به ۱۸ وزارتخانه افزایش می‌یافت.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس یک فوریت طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را بررسی کردند و با ۵۶ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف، ۲۲ رأی ممتنع ازمجموع ۱۹۴ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

مهرداد لاهوتی روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به محتوای این طرح گفته بود؛ در صورت تصویب این طرح در مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به یک وزارتخانه جدید به نام «وزارت میراث فرهنگی و گردشگری» تبدیل خواهد شد.

وی گفته بود؛ از آنجا که قانون برنامه پنجم توسعه کشور تعداد وزارتخانه های موجود در کشور را محدود به ۱۷ وزارتخانه کرده است با تشکیل این وزارتخانه، بیش از ۱۷ مورد وزارتخانه خواهیم داشت که برای رفع این مشکل در هنگام تصویب این قانون در مجلس باید دو سوم نمایندگان رأی دهند که در آن صورت مشکل قانونی حل خواهد شد.

به گفته نماینده لنگرود این طرح ۳۷ امضا داشته است.

همچنین نمایندگان امروز به دو فوریت طرح اصلاح بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران رای منفی دادند.

دو فوریت این طرح ۳۹ رای موافق، ۸۶ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر را کسب کرد.

در این طرح آمده است: استفاده از خدمات قضات بازنشسته با موافقت رییس قوه قضاییه از شمول ممنوعیت مقرر در بند ب این ماده مستثنی است. حقوق این افراد نظیر قضات هم تراز تعیین و پرداخت می شود. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.