هفته آینده طرح تبدیل سازمان میراث‌ فرهنگی به وزارتخانه تقدیم هیات‌ رئیسه می‌شود

۱۸اردیبهشت،

عضو فراکسیون گردشگری مجلس، با بیان اینکه تاکنون ۱۱۷ نماینده طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه را امضاء کرده‌اند، گفت: این طرح یکشنبه هفته آتی(۲۲ اردیبهشت‌ماه) تقدیم هیات‌رئیسه مجلس خواهد شد.

“مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از طرح ۱۱۷ نماینده مجلس برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی به وزارتخانه خبر داد و گفت: تعداد این نمایندگان در حال گسترش است و این طرح یکشنبه هفته آتی (۲۲ اردیبهشت‌ماه) تقدیم هیات‌ رئیسه مجلس خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان این که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری است، افزود: با توجه به اینکه همواره ریاست سازمان میراث فرهنگی به یکی از معاونان رئیس‌جمهوری سپرده می‌شود و هرگونه ارتباط و پاسخگویی در این بخش با ورود رئیس‌جمهور  همراه است نمایندگان طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را مطرح کردند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید براین‌که در حال‌حاضر هیچ ارتباطی بین مجلس و میراث فرهنگی وجود ندارد و این سازمان پاسخگوی مجلس نیست، اظهار داشت: تبدیل سازمان میراث فرهنگی به یک وزارتخانه منجر به ارتباط بیشتری با قوه‌مقننه می‌شود و پارلمان می‌تواند خلاهای قانونی این وزارتخانه برای پیشبرد اهداف آن را برطرف نماید.
 
این نماینده با اشاره به پیش‌بینی ۲۰ میلیارد تومان درآمد گردشگری در سند چشم‌انداز، تصریح کرد: ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در بحث جاذبه‌های گردشگری است و توجه به این مقوله منبعی برای کسب درآمدهای ارزی خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.