میزان شکایت‌ها از شرکت سامسونگ افزایش می‌یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت برزیل از شرکت سامسونگ کره جنوبی به دلیل شرایط بد کاری در خطوط مونتاژ این شرکت در برزیل شکایت و طلب خسارت کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شکایت مذکور مبنی بر این است که شرکت سامسونگ در مرکز صنعتی مانائوس(مرکز ایالت آمازوناس) کارگران را در معرض خطر بیماری به دلیل کار شدید قرار می‌دهد.

در همین خصوص دولت برزیل شکایت و طلب خسارت ۱۰۸ میلیون دلاری کرده است.

خط مونتاژ سامسونگ در مانائوس بزرگترین کارخانه در بین ۲۵ کارخانه این شرکت در سطح جهان است. این کارخانه حدود ۶ هزار کارگر دارد و تلفن همراه و دیگر کالاهای الکترونیکی مورد نیاز امریکای لاتین را تامین می‌کند.

در پی این شکایت، شرکت سامسونگ اعلام کرد که با مقامات برزیلی همکاری می‌کند اما جزئیات بیشتری برای این همکاری ذکر نکرده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: زمانیکه که ما شکایتنامه را دریافت کنیم، یک بررسی کامل انجام خواهیم داد و با مقامات برزیلی به طور کامل همکاری خواهیم کرد.

دادستانهای برزیلی گفتند: وزارت کار برزیل تایید کرده که کارگران این شرکت در برزیل روزانه تا ۱۰ ساعت به طور ایستاده کار می‌کنند و بیش از ۲ هزار کارگر دچار مشکلات جسمی نظیر آسیب‌های ناحیه کمر می باشند.

این شرکت همچنین به استخدام کارگران کودک در چین و شکایت متعدد کارگران در کره جنوبی برای دریافت خسارت برای خطرات جسمی در کارخانه هایش مواجه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.