میلیون ها تن مواد غذائی در چین دور ریخته می شود

تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی /۰۲/۰۳
۰۰:۴۳:۲۳٫۲۳
در سال گذشته بیش از شش میلیون تن زباله در پکن تولید شد که شصت درصد آن مواد غذائی بوده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، با توجه به رشد اقتصادی چین و مرفه تر شدن مردم این کشور میزان مواد غذائی دور ریختنی، افزایش یافته است.
پکن حدود بیست میلیون نفر جمعیت دارد و جمع آوری هزاران تن زباله در روز به مشکلی بزرگ برای مسئولین پایتخت چین تبدیل شده است.
در بسیاری از سطل های زباله در شهر پکن مواد غذائی دست نخورده مشاهده می شود. گفته می شود هر سال غذای حدود دویست و شصت میلیون نفر در چین دور ریخته می شود در حالیکه در این کشور شمار زیادی همچنان از فقر و گرسنگی رنج می برند.
در اطراف پکن سی مرکز تخلیه زباله وجود دارد که هر روز حدود بیست هزار تن زباله در آنها تخلیه می شود.
بررسی ها نشان می دهد که در سال دو هزار و هفت هشت میلیون تن پروتئین در چین دور ریخته شده است که در واقع غذای مورد نیاز دویست و ششصت میلیون نفر در خلال یک سال است. بررسی ها نشان می دهد که در غذا خوری ها و رستوران ها حدود بیست درصد از غذا ها دور ریخته می شوند.
با افزایش رفاه عمومی در چین بسیاری از مردم این کشور از خوردن غذای برجای مانده از وعده های پیشین خودداری می کنند و آن را دور می ریزند.
حجم مواد غذائی دور ریخته شده در پکن و دیگر شهرهای بزرگ این کشور به حدی است که برخی از نمایندگان مجلس خواستار تعیین جریمه برای دور ریختن مواد غذائی از سوی شهروندان این کشور شده اند.
مسئولین شهر پکن امروز را روز مبارزه با دور ریختن مواد غذائی در این شهر اعلام کرده اند.
۰۰:۴۷:۴۲٫۰۶

IRIBNews RSS SocialNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.