میران، مدال آور ترین جودو کار ایران در قهرمانی آسیا

۲۷فروردین۱۳،

محمود میران، جودوکار سنگین وزن کشورمان در تاریخ رقابتهای قهرمانی آسیا عنوان پر مدال ترین جودوکار را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، رقابتهای قهرمانی آسیا جودو از سال ۱۳۶۲ در ۵ وزن به میزبانی جاکارتای اندونزی آغاز شد و هر ساله به جز سالهایی که بازیهای آسیایی است برگزار می گردد.

ایران برای اولین بار از دومین دوره به این مسابقات اضافه شد و به جز سالهای ۱۹۸۸و ۱۹۹۷ در تمامی سالهای برگزاری آن شرکت کرده است.

جودوکاران ایران، در این دوره ها ۱۱ مدال طلا ، ۱۴ نقره و ۲۷ برتر کسب کرده اند که محمود میران با کسب یک مداال طلا، سه نقره و ۷ برنز عنوان مدال آورترین جودوکار ایران را به خود اختصاص داده است.

میران در مسابقات سال ۱۹۳۷ ماکائو ، یک مدال برنز گرفت. در سال ۱۹۹۶ ویتنام یک نقره در وزن آزاد و یک برنز در وزن بالای ۹۵ کیلوگرم دستاورد وی بود.
 
در مسابقات قهرمانی آسیا ۱۹۹۹ در چین دو برنز، در سال ۲۰۰۰ ژاپن یک نقره و یک برنز و در سال ۲۰۰۵ ازبکستان یک مدال نقره گرفت.

جودوکار سنگین وزن کشورمان در رقابتهای سال ۲۰۰۷ کویت و ۲۰۰۸ کره جنوبی هم به مدال نقره رسید تا در مجموع مدال آورترین جودوکار ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا باشد.

لازم به ذکر است، آرش میر اسماعیلی نائب رئیس فدراسیون جودو و سرپرست تیم اعزامی جودو به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان پرافتخار ترین جودو کار ایران از نظر کیفیت مدال را به خود اختصاص داده است./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.