ناامیدی اریکسون از حضور در بازار مخابراتی جهانی به سبب حضور چینی‌ها

۱۹اردیبهشت،

 

شرکت اریکسون قصد دارد حضور خود را در بازار رقابتی تجهیزات مخابراتی کاهش دهد و این در حالی است که چین با سرمایه‌گذاری‌های چندین میلیارد دلاری می‌کوشد شبکه‌های مخابراتی پرسرعت راه‌اندازی کند و گفته می‌شود این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که اریکسون برای کسب درآمد دچار مشکلات فراوان شده و تحت فشارهای شدید قرار گرفته است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رقابت شرکت‌هایی چینی از جمله Huawei و ZTE بر سر کاهش قیمت‌ها طی یک دهه قبل سبب شد تا شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تجهیزات مخابراتی از جمله Nortel و موتورولا از این بازار خارج شوند و در این میان بازیگران کوچک‌تر این عرصه از جمله Alcatel-Lucent ضررهای مالی فراوان را پیش‌روی خود ببینند.
 
تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی امیدوارند با راه‌اندازی شبکه‌های ۴G که از آن‌ها با نام LTE هم یاد می‌شود،‌ از اواخر سال جاری میلادی مشکلات خود را کاهش دهند.
 
لازم به ذکر است، طرح‌های مربوط به راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی در کشور چین که مربوط به استفاده از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری تازه می‌شود، نسبت به طرح‌های توسعه و به‌روزرسانی شبکه‌های کنونی درآمد کمتری را برای شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مخابراتی به همراه می‌آورد که این مسئله نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
سه اوپراتور فعال تلفن‌همراه در کشور چین با نام‌های China Mobile،‌ China Unicom و China Telecom در نظر دارند طی سال جاری میلادی ۳۴۵ میلیارد یوان(۵۶ میلیارد دلار) برای به‌روزرسانی شبکه‌های خود و ارتقا آن به سیستم ۴G سرمایه‌گذاری کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.