نارنجی‌ها به دنبال جام

جام جم آنلاین: در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در گروه «B» یورو ۲۰۱۲ به معرفی تیم ملی فوتبال هلند نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ خواهیم پرداخت.

تیم ملی فوتبال هلند یکی از مدعیان عنوان قهرمانی مسابقات یورو به شمار می‌آید. این تیم در آخرین رنکینگ فیفا در مکان چهارم جهان قرار دارد.

نحوه صعود

تیم ملی فوتبال هلند در مرحله انتخابی یورو ۲۰۱۲ در گروه «E» با تیم‌های سوئد، مجارستان، فنلاند، مولداوی و سان مارینو همگروه بود که در نهایت توانست به عنوان تیم نخست این گروه به صورت مستقیم به رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ راه یابد.

هلند دو ماه بعد از شکست مقابل اسپانیا در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۰رقابت‌های دیگری را آغاز کرد و این درحالی بود که نارنجی‌ها از اینکه در دستیابی به اولین قهرمانی‌شان در جام جهانی ناکام مانده بودند به شدت ناراحت بودند. 

آنها بعد از کسب چند پیروزی نه چندان خوشحال کننده، به روزهای اوجشان بازگشتند و در دیدار مقابل سوئد و مجارستان با به نمایش گذاشتن توانایی‌های واقعی‌شان، نشان دادند که عزم خود را برای درخشش در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ لهستان و اوکراین جزم کرده‌اند.  

ثبت یک رکورد در پیروزی پر گل هلند مقابل سن مارینو و پیروزی مقابل فنلاند و مولداوی کافی بود تا نارنجی‌ها مجوز حضور در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ را به دست بیاورند. البته رکورد شکست ناپذیری آنها در بازی خارج از خانه در دیدار مقابل سوئد متوقف شد.

نتایج مسابقات انتخابی هلند به شرح زیر است:

سان مارینو صفر-۵ هلند

هلند ۲-۱ فنلاند

مولداوی صفر-۱ هلند

هلند ۴-۱ سوئد

مجارستان صفر-۴ هلند

هلند ۵-۳ مجارستان

هلند ۱۱-صفر سان مارینو

فنلاند صفر-۲ هلند

هلند ۱-صفر مولداوی

سوئد ۳-۲ هلند

رده‌بندی گروه «E» مسابقات انتخابی:

۱- هلند ۲۷ امتیاز

۲- سوئد ۲۴ امتیاز

۳- مجارستان ۱۹ امتیاز

۴- فنلاند ۱۰ امتیاز

۵- مولوادی ۹ امتیاز

۶- سان مارینو صفر امتیاز

سابقه در مسابقات یورو

هلند اولین بار در سال ۱۹۷۶ عملکرد خوبی داشت و توانست به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها برسد.

بهترین موفقیت تیم ملی هلند در رقابت‌های اروپایی در سال ۱۹۸۸ بود. آنها با شکست دادن انگلیس، جمهوری ایرلند، آلمان و شوروی به تنها قهرمانی‌شان در تاریخ این رقابت‌ها دست یافتند. شاید راهیابی مجدد و حضور جمهوری ایرلند در رقابت‌های سال ۲۰۱۲ برای هلندی‌ها خوش یمن باشد؛ چرا که اولین دوره حضور ایرلند در این رقابت‌ها برای هلند خوش یمن بود و هلندی‌ها امیدوارند که در دومین دوره حضور ایرلند هم بتوانند موفقیت بزرگی را در این تورنمنت کسب کنند.

با وجودی که هلند بارها به مراحل پایانی این تورنمنت راه یافته، ولی این تیم هرگز نتوانسته قهرمانی‌اش در سال ۱۹۸۸ را تکرار کند؛ آنها بعد از آن سه بار به مرحله نیمه نهایی راه یافتند ولی دیگر خبری از قهرمانی نبود.

سابقه حضور در مسابقات یورو:

۱۹۶۰- شرکت نکرد
۱۹۶۴- یک شانزدهم نهایی
۱۹۶۸- صعود نکرد
۱۹۷۲- صعود نکرد
۱۹۷۶- مقام سوم
۱۹۸۰- مرحله گروهی
۱۹۸۴- صعود نکرد
۱۹۸۸- قهرمان
۱۹۹۲-
نیمه نهایی
۱۹۹۶- یک چهارم نهایی
۲۰۰۰- نیمه نهایی
۲۰۰۴- نیمه نهایی
۲۰۰۸- یک چهارم نهایی
۲۰۱۲- ؟

پاتریک کلایورت بازیکن قدیمی این تیم با زدن ۴۰ گل بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال هلند است و ادوین ون‌درسار دروازه‌بان مشهور این تیم نیز با ۱۳۰ بازی ملی بیشترین تعداد بازی را برای این تیم انجام داده است.

یورو ۲۰۱۲

هلند در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ در گروه «B» این مسابقات با تیم‌های آلمان، دانمارک و پرتغال در گروه مرگ قرار گرفته است.

برنامه بازی‌های هلند در یورو ۲۰۱۲ به شرح زیر است:

۲۰ خرداد: هلند – دانمارک، ساعت ۳۰/۲۰ به وقت تهران در خارکیف اوکراین

۲۴ خرداد: هلند – آلمان، ساعت ۱۵/۲۳ به وقت تهران در خارکیف اوکراین

۲۸ خرداد: پرتغال – هلند، ساعت ۱۵/۲۳ به وقت تهران در خارکیف اوکراین

معرفی مربی و بازیکنان کلیدی

مربی: برت فان مارویک

با پایان رسیدن رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، برت فان مارویک جانشین مارکو فان باستن شد و تا به امروز عملکرد کاملا موفقی روی نیمکت هدایت نارنجی‌ها داشته است. دیگر یک یا دو بازی باشگاهی خوب برای دعوت به تیم ملی هلند کافی نیست، چرا که سرمربی لاله‌ها از شاگردانش می‌خواهد تا در سطح خیلی بالایی، عملکردی با ثبات را به نمایش بگذارند و هر بازیکن دقیقا می‌داند که چه توقعاتی از او می‌رود.

از زمان روی کار آمدن برت فان مارویک دیگر هیچ اختلافی در اردوی تیم ملی هلند دیده نمی‌شود. ستاره‌هایی مثل روبین فان پرسی، رافائل فان درفارت و نایجل دی یونگ، اخیرا نیمکت نشین شده اند ولی هرگز زبان به انتقاد نگشوده‌اند و این از مدیریت خوب فان مارویک حکایت دارد.

کاپیتان: مارک فان بومل

بازیکن تاثیرگذار هلندی به دلیل اختلافاتی که با مارک فان باستن، سرمربی وقت تیم ملی هلند داشت از جولای ۲۰۰۶ تا آگوست ۲۰۰۸ برای تیم ملی کشورش بازی نمی‌کرد ولی در نهایت به تیم بازگشت.

فان بومل از آن زمان به بعد مبدل به یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم ملی هلند شد و موتور تیم نارنجی لقب گرفت.

ستاره باشگاه میلان در میانه میدان زوج کامل و خوبی را در کنار نایجل دی یونگ تشکیل می‌دهد و در جام جهانی این زوج نمایش خیره کننده‌ای داشتند. حرکات هوشمندانه فان بومل، تکل‌های خشن او، دید باز او و قدرت مدیریت و لیدری او باعث شده تا فان مارویک او را به عنوان کاپیتان تیمش برگزیند.

بازیکن ستاره: وسلی اسنایدر

اسنایدر که اولین بازی ملی‌اش را در آوریل سال ۲۰۰۳ برگزار کرد، تاکنون ۸۰ بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام داده. بازیساز هلند که در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ هم در ترکیب تیمش بود، اکنون ستاره بی چون و چرای نارنجی‌هاست.

ستاره سابق تیم‌های آژاکس و رئال مادرید قلب خط حمله هلند است و پاس‌های بلند و دقیق او و هوش او در استفاده از توپ‌ها، هر دفاعی را به مشکل می‌اندازد. اسنایدر بازیکن خطرناکی در مصاف‌های تک به تک و حملات است.

اسنایدر تا به امروز ۲۳ گل ملی را در کارنامه‌اش ثبت کرده و از این نظر گلزن‌ترین بازیکن خط میانی در تاریخ فوتبال هلند به شمار می‌رود. او در دو فصل اخیر در اوج دنیای فوتبالش بوده و با به ثمر رساندن ۵ گل در ۷ بازی در جام جهانی، یکی از برترین گلزنان آفریقای جنوبی بود.

پدیده جوان: کوین استروتمن

بازیکن چپ پای خط میانی هلند، اخیرا به تیم ملی کشورش دعوت شده ولی رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. او در ژانویه سال ۲۰۱۱ به اوترخت پیوست و یک ماه بعد از آن در بازی دوستانه تیم ملی کشورش مقابل اتریش، اولین بازی ملی‌اش را انجام داد. البته این پایان روند درخشان استروتمن نبود؛ چرا که او در تابستان سال ۲۰۱۱ به آیندهوون پیوست و به سرعت عنوان کاپیتان دوم تیم را مال خود کرد.
 
برت فان مارویک یکی از طرفداران پروپا قرص استروتمن است و این ستاره شانس زیادی دارد تا در رقابت‌های یورو۲۰۱۲ با پشت سرگذاشتن ستاره‌هایی مثل دی یونگ و فان درفارت به عنوان زوج فان بومل در خط میانی به میدان برود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.