“نامزد آمریکایی من” غیرقانونی اکران شد/با انبوهی از بدهکاری سرگردان دادگاهها هستم

فیلم سینمایی” نامزد آمریکایی من” بدون داشتن پروانه مالکیت” به طور ناگهانی و غیر قانونی اکران شد.

داوود توحید پرست،کارگردان فیلم سینمایی “نامزد امریکایی من” درخصوص اکران و فروش فیلم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:فیلم” نامزد آمریکایی من” به صورت غیر قانونی اکران شد که در تاریخ سینمایی قبل و بعد از انقلاب سابقه نداشته فیلمی بدون داشتن پروانه مالکیت، پروانه نمایش بگیرد و اکران شود.
وی افزود:متاسفانه و از شانس بد من این اتفاق برای فیلم” نامزد آمریکایی من “افتاد و این اتفاق به طور ناگهانی و غیر قانونی اکران شد.
توحید پرست تصریح کرد:بدین وسیله از وزیر ارشاد و ریاست سازمان سینمایی تقاضا دارم که به این حرکت غیرقانونی که در ماقبل قرون وسطی هم در حوزه فرهنگ و هنر سابقه  نداشته، رسیدگی کنند.
توحید پرست عنوان کرد:مشاور حقوقی سازمان سینمایی”بهزاد ابتهاج”رسما نامه ای به مسئولان اداره کل نظارت و ارزشیابی نوشته و اعلام کرده بود که اکران فیلم “نامزد آمریکایی من” غیر قانونی است؛اما نمی دانم دوستان در اداره کل بر اساس چه قانونی اقدام به صدور مجوز نمایش این فیلم کرده اند.
وی بیان کرد:فیلم”نامزد آمریکایی من” به طور ناگهانی و در بدترین شرایط  و بدون هیچ گونه تبلیغ محیطی و رسانه ای و تیزر تلویزیونی و فقط به مدت ۱۵ روز آن هم در ماه مبارک رمضان اکران شد و ۳۰ میلیون تومان هم فروش کرد.
توحید پرست ادامه داد:مسئولان قول داده بودند که مدت محدود اکران در ماه مبارک رمضان به حساب نخواهد آمد و اکران این فیلم بعد از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد شد که متاسفانه اینگونه نشد .
وی تصریح کرد:از سوی دیگر حوزه هنری،نمایش فیلم ” نامزد آمریکایی من”  را در سینماهای خود تحریم کرد و با این کار ضربه اقتصادی سنگینی به من و خانواده ام آن هم در سال حمایت از کار و تولید ملی زد به گونه ای که من هم اکنون با انبوهی از بدهکاری به مردم و نهادها سرگردان دادگاهها هستم.
 توحید پرست خاطرنشان کرد:هم اکنون درگیر اکران داخلی و خارجی فیلم سینمایی ” شیرین قناری بود”  هستم که به خاطر تولید این فیلم،خانه و تمام دارایی خود را فروخته و در شرایطی به سر می برم که نیاز شدیدی به کمک مسئولان دارم./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.