نامزد اصلی رهبری مخالفان سوری+عکس

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

در حالی نام یک بازرگان فراری سوری به عنوان نامزد اصلی رهبری مخالفان سوریه بر سر زبان‌ها افتاده است که گفته‌ می‌شود ایالات متحده نیز از وی حمایت می‌کند.

به گزارش تفسیری مشرق، فارس به نقل از گاردین نوشت: یک تاجر سوری مهاجرت نموده به خارج از این کشور به‌نام «ریاض سیف» به کاندیدای اصلی رهبری مخالفان حکومت سوریه تبدیل شده است.

بنابراین گزارش تفسیری، سیف، بازرگان سنی که ماه ژوئن سوریه را ترک نموده است، پیش از این توسط حکومت سوریه زندانی شده بود.


ایالات متحده از طرح‌های مربوط به ایجاد شورایی جایگزین که بتواند اختلافات میان گروه‌های مخالف حکومت سوریه را از میان بردارد حمایت نموده و اکنون طرح رهبری ریاض سیف، به ترجمانی از این حمایت بدل شده است.

یک وبلاگ‌نویس سوری هم ادعا نموده است که سیف خود را برای رهبری دولت انتقفالی آتی سوریه آماده می‌کند.

با این حال، بعضی دیگر از گروه‌های مخالف سوری بر این باورند که رهبری شورای تازه که «شورای موسس ملی» خوانده می‌شود، هنوز مشخص نمی باش.

«محمد عبدالله»، یکی از اعضای سابق شورای ملی سوریه و کسی که پدرش به همراه سیف در زندان بوده است نسبت به توان رهبری او ابراز تردید نموده است. وی مدعی است که سیف از بیماری سرطان رنج می‌برد.

عبدالله همچنین بر این باور است که سیف سازشکار بوده و آنچه انقلاب سوریه خوانده می‌شود را دگرگون خواهد نمود.

نداشتن یک ساختار مشترک و قابل اعتنا از مهم‌ترین مشکلاتی است که مخالفان بشار اسد در سوریه به آن مبتلا می باشند. ستیزه‌جویان خارجی عموما سلفی که اکنون با حکومت سوریه می‌جنگند، تقریبا از هیچ نهاد سوری فرمان‌بری ندارند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.