نامناسب ترین کشور برای زنان

تبعیض جنسیتی در هند، فقط مربوط به نقاط فقیر و محروم نمی شود و در بیشتر نقاط این کشور حتی شهرهای بزرگ نیز به چشم می خورد ولی این نابرابری در نقاط روستایی بیش از دیگر نقاط به چشم می خورد.

واحد مرکزی خبر : در میان بیست کشور بزرگ اقتصادی دنیا، شاید بتوان هند را بدترین کشور از نظر وضع زنان دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی موسسه تامسون رویترز اعلام کرده است اوضاع زنان در این کشور را میتوان از عربستان سعودی نیز بدتر دانست. بر اساس آمار، بهترین کشور در میان کشورهای بزرگ اقتصادی در دنیا کانادا است. مسائلی مانند ازدواج در سنین کم، برده داری داخلی یا سقط جنین انتخابی جنین هایی که جنسیت آنان دختر تشخیص داده شده است، عواملی هستند که به صورت معیار در این بررسی به کار رفته و هند را بدترین کشور برای زنان در آورده است.
 
در سال دو هزار و ده، پنجاه و شش هزار زن در زمان زایمان جان باخته اند. در همان سال، چهل و چهار و نیم درصد از دختران زیر هجده سال به ازدواج واداشته شده بودند. بدتر اینکه پنجاه و دو درصد از زنان این کشور بر این باورند که کتک خوردن آنان از شوهرانشان توجیه پذیر است.
 
آمار این موسسه همچنین نشان می دهد تبعیض جنسیتی در هند، فقط مربوط به نقاط فقیر و محروم نمی شود و در بیشتر نقاط این کشور حتی شهرهای بزرگ نیز به چشم می خورد ولی این نابرابری در نقاط روستایی بیش از دیگر نقاط به چشم می خورد.
 
جالب اینکه هندی ها، جز اولین کشورهایی بودند که یک زن را به نخست وزیری برگزیدند و این زنان نیز گاه طولانی ترین مدت زمانی را که یک زن در مقام ارشد دولتی می تواند داشته باشد، عهده دار بودند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.