نامه دبیر جشنواره فیلم ˝پروین اعتصامی˝ به رییس سازمان سینمایی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دبیر و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم پروین اعتصامی به رییس سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی نامه نوشتند.

به گزارش هنرآنلاین؛ متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حجت الله ایوبی
ریاست محترم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهنگ اصیل و کهن ایران زمین، آداب و رسومی را برای ما از نیاکانمان به یادگار گذاشته است که حفظ و اعتلای آن بر ما واجب است. آدابی که از ادب این مردمان حکایت می کند، پس به پاسداشت این آداب باید به جنابعالی خیر مقدم و تبریک عرض نمود بابت ریاست بر سازمان سینمایی این ملک که آیینه همان فرهنگ اصیل نیز می باشدکه چه خون دلها که نخورده ایم برای بقایش.

به شما که مرد فرهنگ و ادب میباشید خیر مقدم می گوییم، شما که فرهنگ و هنر را از زبان سعدی و مولانا و شمس تبریزی می شناسید و به شما که راه اعتدال با سیاست دوستی و مودت را در سینمای این ملک دنبال خواهید نمود.
جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی نیز از نام بانویی شاعره بهره می برد که به حق الگوی زن ایرانی- اسلامی است و آوازه اش را همگان می شناسند. هشتمین سال جشنواره فیلم پروین اعتصامی با شعار “سینمای معنویت گرا و امید بخش” همراه با دولت تدبیر و امید شده است که بانوی هنرمند ایرانی را به جهانیان معرفی کند.
معرفی بیش از ۸۴۴ فیلمساز زن در سینمای ایران از مهمترین دستاوردهای جشنواره فیلم پروین اعتصامی و نیز از برکات نظام جمهوری اسلامی است که خنثاگر توطئه های مستبدان زمان در برابر هجمه های آنان بر زنان مسلمان ایران زمین بوده است.

این جشنواره در ادوار قبل با بهره گیری از حضور و همت بزرگان سینمای ایران و مدیران فهیم فرهنگی به یک جریان خاص برای معرفی بانوان با استعداد به سینمای حرفه ای تبدیل شده است. اینک برآنیم تا با حضور مدیریت تازه بر بدنه سینمای ایران کاستی ها و کمبودهای پیشین جبران گردد و زنان فیلمساز این سرزمین همچنان به نام نامی کشور خود ببالند.
امیدواریم که دوران بالندگی جشنواره فیلم پروین اعتصامی که تنهاترین جلوه گاه هنر بانوی سینماگر ایرانی است در دولت “تدبیر و امید” که شعار اعتدال را سرلوحه خود قرار داده است باشد.

محمدرضا اصلانی مازیار رضاخانی
رئیس شورای سیاستگزاری دبیر جشنواره

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.