نباید بی‌حساب مصاحبه کرد/ افزایش قیمت محصولات کشاورزی نیاز به تایید کمیته تخصصی دارد

۲۷م آذر ،

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به کمیته تعادل و تعامل از تولید تا مصرف، گفت:موضوعات باید به تفکیک در این کمیته مطرح و سپس به این جمع بندی رسید که در یک نوع خاص محصول کشاورزی افزایش قیمت یابد.

محمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم بروسکن و خلیل آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات معاون وزیر صنعت مبنی بر اینکه با افزایش هزینه تولید، دستمزد کارگر، حمل و نقل و … عرضه محصولات کشاوزی با قیمت‌های پیشین به صرفه نیست، گفت: نمی‌توان به صورت کلی از گرانی محصولات کشاورزی سخن گفت بلکه باید به تفکیک نوع محصول و در کمیته تخصصی که بدین منظور تشکیل شده است، برای رفع مشکلات و موانع اقدام کرد.

وی در ادامه با اشاره به کارگروه تخصصی برای رفع مشکلات در بخش کشاورزی، اظهار داشت: برای بررسی و کنترل مشکلات کشاورزان کارگروهی تخصصی با نام تعادل و تعامل از تولید تا مصرف، به منظور هماهنگی میان بخش خصوصی و دو وزارت خانه صنعت و کشاورزی تشکیل شده تا از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه نتیجه کار کمیته تعادل و تعامل از تولید تا مصرف در خصوص مرغ و تخم‌مرغ مطلوب بوده است، تصریح کرد: موضوع‌ها باید به تفکیک در این کمیته مطرح و پس از بررسی همه جانبه، به این جمع بندی رسید که دولت قادر به پرداخت یارانه است یا باید در یک نوع خاص محصول کشاورزی افزایش قیمت را در نظر گرفت.

اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه افزایش قیمت در محصولات کشاورزی خصوصا در ایام عید می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد، عنوان کرد: در ایام نوروز منحنی تقاضا افزایش یافته و کنترل آن نیاز به مدیریت دارد، لذا از مجموعه وزارت صنعت انتظار می‌رود با مدیریت صحیح، نسبت به کنترل قیمت محصولات کشاورزی تلاش کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.