نباید اجازه دهیم نشاط علمی در دانشگاه مختل شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نباید اجازه دهیم نشاط علمی در دانشگاه مختل شود، لذا وزیر علوم جدید باید یک شبکه مدیریتی جدیدی را در وزارت علوم ساماندهی کند.

“صدرالدین شریعتی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه خصوصیات شخصی که برای تصدی وزارت علوم از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی‌ می‌شود باید قابل توجه قرار گیرد، اظهارداشت: مسولان دولت باید توجه داشته باشند که تاکنون سه وزیر کمتر از یک سال به وزارت علوم معرفی شده است که هیچکدام موفق نشده‌اند جایگاه لازم در افکار‌عمومی دانشگاه‌ها را به دست آوردند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مردم خواهان پیگیری منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: با دیدار‌هایی که ایشان با دانشجویان، اساتید، نخبگان داشتند در رابطه با مشکلات فرهنگی، جنگ نرم، تهاجم فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت و این‌ها اصولی است که باید مد نظر وزیر پیشنهادی علوم قرار گیرد.
 
شریعتی با بیان اینکه احدی حق استفاده از جریانات فکری خود در رابطه با دانشجویان را ندارد،‌ تاکید کرد: موضوع تربیت دانشگاه باید بر مبنای آموزه‌های اسلامی و دینی باشد و باید در دانشگاه فضای دینی و معنوی ایجاد شود تا بتوانیم نیروی انسانی تربیت کنیم که با مبانی انقلاب و خواسته‌های مردم و نظام سیاسی کشور هماهنگ باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نکته در این رابطه نشاط علمی است، اضافه کرد: باید تلاشمان بر این اصل باشد که نشاط علمی ایجاد شود و این موضوع در صورتی تحقق می‌یابد که دانشگاه به سمت فضای علمی، اخلاقی، تربیتی، معنوی پیش رود.

رئیس سابق دانشگاه علامه در پایان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در دانشگاه تنش سیاسی وجود داشته است، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم نشاط علمی در دانشگاه مختل شود، لذا وزیر علوم جدید باید یک شبکه مدیریتی جدیدی را در وزارت علوم ساماندهی کند.  

  
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.