کسب رتبه سوم کشوری نتیجه وجود اساتید برتر در دانشگاه است

دانشگاه تربیت مدرس با وجود جوان بودن دانشگاه موفق به کسب رتبه سوم کشوری شده است که از جمله عوامل موفقیت آن وجود اساتید برتر است.

دکتر رنجبر رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص به خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی کشور است و با وجود این که یک دانشگاه تقریباً جوان است ولی با شور و نشاط بسیار اهداف علمی زیادی را دنبال می کند به طوری که توانسته است در سال های متمادی و متوالی جزء دانشگاه های برتر کشور بوده و بر اساس داده ها در سال ۲۰۱۲ نیز موفق به کسب رتبه سوم در بین دانشگاه های کشور شده است.

وی در خصوص علت کسب رتبه سوم کشوری تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از رمزهای موفقیت دانشگاه تربیت مدرس جوان و با نشاط بودن دانشگاه ست همچنین وجود اساتید خوب از نظر علمی و فرهنگی که بسیار برجسته هستند، دانشجویان خوب و با استعداد و تعاملات باز با دانشگاه های دنیا از جمله عوامل موفقیت این دانشگاه در سطح کشور و حتی در سطح جهان است ،چرا که همواره برتری دانشگاه تربیت مدرس نسبت به دانشگاه های دیگر جهان مشهود بوده است و ما باز هم با برقراری تعاملات بیشتر و گرفتن ایده های جدید و کار کردن روی تحقیقات مشترک می توانیم سطح علمی دانشگاه را روز به روز ارتقا دهیم.

 تشکیل شرکت های دانش بنیان توسط گروه های آموزشی دانشگاه

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود جوان بودن باز هم در بین دانشگاه های  برتر و فعال هستیم و بر اساس گفته رهبر که امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهادند، دانشگاه تربیت مدرس نیز در این راستا گام های موثری برداشته است به طوری که بسیاری از گروه های آموزشی موظفند در صورت امکان اقدام به تشکیل شرکت های دانش بنیان کنند ،طبیعتاً جهت گیری اقداماتشان به سمت فعالیت های کاربردی پیش برود و ما با پیش بینی ها و کمک های مالی آن ها را حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین اصطلاحی به نام نهضت ساخت تجهیزات آزمایشگاهی را شروع کرده ایم که البته در سال های قبل هم وجود داشته ولی امسال این طرح را بسیار جدی تر دنبال خواهیم کرد.

تعاملاتمان را با محققان خارجی گسترش می دهیم

رنجبر بیان کرد: در دانشگاه تربیت مدرس سالانه ۱۴۰۰ پایان نامه و رساله دانشجویی، ۱۸۰۰ مقاله علمی، پژوهشی داخلی و خارجی و ۱۶۰۰ مقاله در داخل و خارج ارائه می دهیم و همچنین تعداد زیادی ثبت اختراع در عرصه داخلی و خارجی داریم.

وی در خصوص برنامه های جدید دانشگاه اشاره کرد: جزء اهدافمان هست که میزان تعاملاتمان  با پژوهشگران خارجی بیشتر شود چرا که دانشگاه ما بیش از ۱۰۰ دانش آموخته خارجی و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی دارد و  میزان تعاملاتمان با کشورهایی مثل فرانسه، کانادا، رومانی، چین ، ژاپن و کره در سطح خوبی است و سعی می کنیم این ارتباطات را بیشتر و بهتر کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: فرستادن دانشجویان در مدت زمان خاص به کشورهای خارجی برای تبادل اطلاعات و برگزاری کارگاه هایی مثل کارگاه نانو تکنولوژی که به صورت مشترک با کشورهای دیگر انجام می شو نمونه ای از فعالیت هایی است که برای تعاملات هر چه بیشتر با دیگر کشورها انجام می دهیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.