نبردی که رنگ خون گرفت

نقدی بر بازی Ninja Gaiden 3

مسلم پاک گهر: Ninja Gaiden 3 که در استودیوی بازی‌سازی Team Ninja ساخته شده و توسط کمپانی Tecmo Koei انتشار یافته سومین نسخه از سه گانه نینجا است که تا به حال موفقیت های نسبی خوبی کسب کرده است. اگرچه این بازی در مقایسه بانسخه های پیشین ارتقای چندانی نداشته است اما اگر برای اولین بار این عنوان را تجربه می‌کنید به طور حتم از آن لذت خواهید برد. با وجود این‌که گرافیک بازی نسبت به نسخه‌های پیشین رشد چندانی ندارد ولی همچنان محرک قوی برای دنبال کردن این بازی تا انتها به شمار می‌رود. داستان این بازی نیز توسط ماساتو کاتو  نوشته شده است. در بخش گیم پلی؛ کمی شباهت به بازی بتمن دیده می‌شود اما با این وجود این بخش پتانسیل راضی کردن شما را در خود جای داده است.

 

 

داستان:
داستان بازی حول محور شخصیت افسانه ای یک نینجای قاتل با نام «ریو هایابوسا» (Ryu Hayabusa) می چرخد. در لندن یک گروگانگیری مرموز اتفاق افتاده که قفل آن تنها به دست هایابوسا باز می‌شود. به همین منظور از طرف ارتش ژاپن از «ریو» خواسته می شود تا این مشکل را حل کند. ریو در ادامه متوجه می شود که گروگانگیران تحت رهبری یک کیمیاگر که اتفاقا مبارز ماهری نیز هست با نام Regent of The Mask فعالیت می کنند. ریجنت تصمیم دارد که دنیا را نابود کند و خودش را به عنوان فرمانروای عالم معرفی کند. او که می داند ریو به زودی به سراغش خواهد آمد سعی می کند با قرار دادن ریو در مقابل روح کسانی که به قتل رسانده او را درگیر گذشته اش کرده و از انجام ماموریتش دور کند.

حالا هایابوسا می بایست در دو جبهه به مبارزه بپردازد، هم باید ریجنت را پیدا کرده و نابود کند و هم با گذشته سیاه و تاریکش روبه رو شده و از آن عبور کند. با وجود آن که داستان بازی در ابتدا خوب شروع می‌شود ولی با گذشت اندک زمانی از بازی با افت داستان پردازی به شکل جدی مواجه می شویم. همچنین تک بُعدی بودن داستان کمی باعث خستگی و بی حوصلگی گیمر می شود.

گرافیک:

این بخش آن طور که انتظار می رفت نتوانست نظر هواداران این بازی را به خود جلب کند. انتظاری که استودیوی باز سازی Team Ninja با ارائه نسخه دوم بازی در گیمرها ایجاد کرد چیزی فراتر از Ninja Gaiden 3 بود. اگرچه طراحی شخصیت ریو نسبتا خوب انجام شده ولی این موضوع در مورد دیگر شخصیت های بازی چندان مصداقی ندارد و شما تفاوت زیادی بین طراحی کارکتر اصلی با کاراکترهای دیگر بازی می بینید. Team Ninja سعی کرده محیط های بازی را با جزییات بالا طراحی کند ولی به دلیل کیفیت پایین بافت های محیط این طراحی نه تنها جلب توجه نمی کند بلکه در بعضی صحنه ها باعث بی میلی شما نسبت به ادامه نیز خواهد شد. یکی دیگر از اتفاقات عجیب این نسخه کمرنگ شدن قدرت تخریب پذیری در طول بازی است که در شماره های پیشین جزو نقاط قوت بازی به حساب می آمد. اما خوشبختانه به دلیل تنوع در محیط های مبارزه کمی هیجان و لذت بازی به گیمر برگردانده شده است. که این موضوع جای خوشحالی دارد.

گیم‌پلی:

استودیوی Team Ninja در این نسخه با سختی دیوانه‌وار بازی‌اش خداحافظی کرده است و با راحت‌تر کردن مراحل بازی هیجان را از Ninja Gaiden 3 به کل دور کرده است. اما متاسفانه این تنها موردی نبوده که این استودیو از آن دست کشیده است. در این نسخه، دیگر خبری از سلاح‌های متنوع نسخه‌های پیشین نیست، در طول بازی سه شمشیر در اختیارتان قرار داده می‌شود که شاید هیچگاه فرقشان را با هم متوجه نخواهید شد. همچنین حرکات ریو در مبارزات، بعد از دقایقی شکلی تکراری به خود می‌گیرد. اما اگر از همه اینها بگذریم این بازی برای طرفداران سبک Hack and Slash عنوان مناسبی به نظر می‌رسدو نکات مثبتی نیز در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نیروهای ماورالطبیعه‌ای همانند  Ninpo، قابلیت استفاده از Shuriken برای نابودی دشمنان و توانایی بالا رفتن از دیوار به کمک Kunai Climb اشاره کرد.

نتیجه‌گیری:

اگر تا به حال دو نسخه قبل این بازی را تجربه نکرده‌اید انجام این بازی برایتان لذت‌بخش خواهد بود در غیر اینصورت تنها سعی کنید به اعصابتان مسلط باشید و به جزییات اهمیت ندهید.

 ۴۰۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.