نتانیاهو: با بایدن اختلاف داریم اما او تماس خواهد گرفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سکوت طولانی مدت در نهایت اذعان کرد که با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد پرونده ایران و فلسطین اختلاف نظر دارد، اما گفت که روابط آنها “بسیار قوی” است.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از رویترز، روز جمعه کاخ سفید گزارش های منتشره درباره این که جو بایدن، به دلیل عدم تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن وی در ۲۰ ژانویه، او را نادیده گرفته است، تکذیب کرد.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن رد این مساله که بایدن عمداً از او اجتناب می کند، گفت: “او تماس خواهد گرفت … ما نزدیک به ۴۰ سال روابط دوستانه بسیار قوی داریم و سابقه این روابط به زمانی که من به عنوان دیپلمات اسرائیلی به واشنگتن آمدم و بایدن یک سناتور بود باز می گردد. “

گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه عدم تماس بایدن ممکن است به نارضایتی وی از روابط نزدیک نتانیاهو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق  آمریکا مربوط باشد.

نتانیاهو گفت: “ما در مسائل زیادی توافق داریم و ائتلاف ما بسیار قوی است … اما در مورد مسئله ایران و همچنین مسئله فلسطین نیز اختلافاتی وجود دارد.”

روز جمعه ، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن به زودی با نتانیاهو صحبت می کند اما تاریخ دقیقی را برای این تماس مشخص نکرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.