نتیجه آزمایش‌ها درباره تأثیرات دکل‌های موبایل

۲۲ آبان ،

سلامت > عمومی– وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نصب دکل‌های موبایل در مناطق مسکونی هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی ایجاد نمی‌کند، گفت: با توجه به آزمایش‌های صورت‌گرفته می‌توانیم ادعا کنیم که در دکل‌های موبایل هیچ‌گونه تأثیر غیرمجاز و بالاتر از حد معمول استاندارد وجود ندارد.

رضا تقی‌پور، درباره مشکلات احتمالی زیست‌محیطی ناشی از نصب آنتن‌های BTS موبایل با بیان اینکه افزایش تعداد آنتن‌های موبایل را نباید با تعابیری چون «افزایش بی‌رویه» عنوان کرد، اظهار داشت: نصب آنتن‌های موبایل با توجه به شرایط جغرافیایی مکان‌های مختلف به‌ویژه شهرهای بزرگ و براساس مطالعه و بررسی فنی صورت می‌گیرد و به‌هیچ‌وجه بی‌رویه و بدون برنامه‌ریزی نیست. وی با بیان اینکه در نصب آنتن‌های موبایل، اپراتورها سعی کرده‌اند علاوه بر استفاده از دانش بومی که وجود دارد از حضور مشاوران خارجی هم بهره بگیرند، ادامه داد: امروزه با بازطراحی‌هایی که صورت می‌گیرد و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های دنیا، توانی که این BTS‌ها می‌توانند و مجاز می باشند که منتشر کنند، توان محدود و برابر استاندارد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید براینکه به‌هیچ‌وجه انتشار یافتن متمرکز در شبکه سلولار مجاز نخواهد بود، تصریح کرد: بر این اساس آنتن‌های BTS مجاز می باشند تنها منطقه محدودی را پوشش دهند که این امر ممکن است در بعضی مناطق نارضایتی از برهم‌زدن مبلمان شهری را به همراه داشته باشد اما در این زمینه و برای ساماندهی این دکل‌ها، شرکت ارتباط مشترک شهر فعالیت می‌کند. وی با بیان اینکه آنتن‌های BTS به هیچ عنوان در برهم‌زدن اکوسیستم تأثیری ندارند، افزود: تجهیزاتی که وارد کشور می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردارند و در سه مرحله گمرک، ثبت و سفارش و دریافت مجوز توسط وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی بررسی می‌شوند. تقی‌پور ادامه داد: حتی بعد از نصب و راه‌اندازی نیز تک‌تک ایستگاه‌های موبایل بررسی می‌شوند و تأییدیه می‌گیرند؛ با وجود این ما می‌توانیم ادعا کنیم که تأثیر غیرمجاز و بالاتر از حد معمول استاندارد به‌هیچ‌وجه در این آنتن‌ها وجود ندارد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.