نجات ۲۰۰ تن از حریق سینما ایران

اردیبهشت ۱۴۰۳

در پی وقوع حریق در سینما ایران، آتش‌نشانان ۲۰۰ تن از تماشاگران فیلم را نجات دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا،  سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: به دنبال اعلام وقوع حریق در سینما ایران به آدرس خیابان شریعتی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی با توجه به اهمیت موضوع آتش‌نشانان ۵ ایستگاه را به همراه دو گروه نجات، دو دستگاه خودروی تجهیزات تنفسی و یک دستگاه نردبام به محل اتفاق اعزام کردند.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل ملاحظه شد که حریق در قسمت سقف تاسیسات سینما ایران در طبقه سوم به مساحت ۵۰۰ متر مربع رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌که «ساعت وقوع حریق با زمان نمایش فیلم در این سینما تداخل داشت» به ایسنا گفت: گروهی از آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و گروهی دیگر نیز ۲۰۰ تن از تماشاگران حاضر در سالن نمایش را نجات داده و به فضای باز منتقل کردند.

ملکی با بیان این‌که «۲ ایستگاه آتش‌نشانی نیز مسوولیت پشتیبانی این اتفاق را برعهده داشت» خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی از چند جهت اطفای حریق را آغاز کرده و در حالی که هر لحظه سرایت آتش به سالن‌های نمایش و دیگر قسمت‌های سینما داشت، آن را مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات امینی شهرداری تهران دربارهٔ آسیب‌دیدگان این حریق نیز گفت: به هیچ یک از اشخاص در جریان این حریق آسیبی وارد نشد و تنها یکی از آتش‌نشانان حین عملیات از قسمت گردن دچار آسیب‌دیدگی شد.

ملکی با بیان این‌که «خسارتی به سالن‌های نمایش وارد نشده است» گفت: تنها در سالن نمایش این سینما دود انباشت شده بود که آتش‌نشانان با دستگاه‌های تخلیه دود آن را خارج کردند.

وی با بیان این‌که «علت این اتفاق از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است» تصریح کرد: آتش‌نشانان در ساعت ۱۹:۳۰ به عملیات خود در این محل پایان دادند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رسول:

    پرتوان باددستان این عزیزان آتشنشان زحمتکش .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.