نخستین صندوق ارزی در آستانه راه اندازی

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۱۲:۰۹:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل تامین سرمایه امین خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین گفت : نخستین صندوق ارزی با درآمد ثابت در آینده نزدیک وارد بازار سرمایه می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علی سنگینیان با اشاره به تدوین مقررات صندوق های ارزی در سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: شرکت تامین سرمایه امین نخستین شرکتی است که تقاضای راه اندازی صندوق های ارزی را به سازمان بورس ارایه داده است.
سنگینیان با اشاره به اینکه همزمان با تدوین مقررات صندوق های ارزی، ارکان صندوق و اساسنامه آن به سازمان بورس ارسال شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود به دلیل نوسانات به وجود آمده در بازار ارز طی ماه های پایانی سال گذشته ، راه اندازی صندوق ارزی به تاخیر افتاد.
مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به اینکه این شرکت در حال پیگیری راه اندازی صندوق ارزی اظهار داشت: بر این اساس با توجه به پایان مهلت تایید ارکان دوباره این درخواست به این سازمان ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه با بانک ها برای ضمانت صندوق مکاتباتی انجام شده است، تصریح کرد: بر این اساس برای ثبت صندوق و ضامن نقدشوندگی صندوق، باید تاییدیه های لازم را دریافت کنیم.
سنگینیان اظهار داشت: به محض ارایه تاییدیه از سوی بانک ها، امیدنامه صندوق به سازمان بورس ارسال می شود.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با تاکید بر اینکه ضامن نقدشوندگی صندوق بانکهای مختلف هستند، تصریح کرد: پیش از این ضامن ما بانک های کارآفرین و توسعه صادرات بودند به این ترتیب در سال جاری هم برای همین بانکها درخواست فرستاده ایم.
وی با بیان اینکه زمان راه اندازی صندوق ارزی به ارایه مجوز از سوی سازمان بورس بستگی دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این صندوق اولین صندوق ارزی محسوب می شود در تلاش هستیم که با پیگیری های صورت گرفته در زمان کوتاهی صندوق راه اندازی شود.
صندوق ارزی راهی برای سرمایه گذاری در بازار ارز
سنگینیان در خصوص ساختارهای صندوق ارزی اظهار داشت: این صندوق دارای ساختار مشابهی با صندوق های سرمایه گذاری است اما یکی از مهم ترین تفاوت های آن، فروش یونیت ها به صورت ارزی است.
وی افزود: سرمایه گذارانی که تمایل به نگهداری سرمایه خود به صورت ارزی دارند، می توانند سرمایه خود را در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند بر این اساس می توان گفت صندوق های ارزی بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بر روی ارز است.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با اشاره به اینکه سرمایه گذاران متحمل ریسکی از بابت سرمایه گذاری در این صندوق ها نمی شوند، خاطرنشان کرد: بر این اساس سرمایه گذاران می توانند پول خود را به صورت ریال در زمان تسویه حساب دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مطابق پیشنهاد ارایه شده از سوی تامین سرمایه امین، صندوق های سرمایه گذاری با ارزهای مختلف قابل راه اندازی است، تصریح کرد: برای شروع کار ما صندوق ارزی را با دلار راه اندازی می کنیم و منابع صندوق را در صکوک و اوراق مشارکت سرمایه گذاری خواهیم کرد.
 
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۲۱۲۰۹۲۴۹۸۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.