نخستین اجلاس مشترک شورای ادبیات داستانی بسیج آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاس مشترک شورای ادبیات داستانی بسیج با حضور ۱۶۰ نفر از بسیجیان فعال در حوزه ادبیات داستانی صبح امروز، شنبه ۱۰ تیر در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

در این همایش دو روزه ضمن بررسی تاریخ تحول ادبیات داستانی در ایران و نیز بررسی معیارهای نقد و بررسی ادبیات داستانی، کارگاه‌های آموزشی با عنوان شیوه‌های خاطره‌نویسی جنگ و کارگاه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی نیز برگزار می‌شود.

این کنگره صبح امروز با سخنرانی حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد.

وی در سخنان خود با اشاره به سه محور اصلی در حوزه خلق اثر در ادبیات داستانی گفت: یکی از نکات کلیدی در ادبیات تاکید بر روی شخصیت نویسنده است که منجر به ایجاد توازن بر روی خلاقیت هنری و ماهیت اندیشه‌ای وی می‌شود.

وی افزود: نویسنده‌ای که از اندیشه و خلاقیت کم بهره باشد و نتواند ماین آن توازن برقرار کند به طور قطع قادر نخواهد بود آثار ماندگار و پرمخاطب تولید کند.

همچنین در این مراسم امیرحسین فردی رئیس انجمن ادبیات داستانی بسیج در سخنانی با اشاره به سابقه ۱۳ ساله فعالیت بسیج در حوزه ادبیات داستانی  به اهمیت داستان در میان ادیان الهی اشاره کرد و گفت: داستان برای انسان چند ویژگی دارد که آن را ماندگار کرده است که صادقانه بودن و داشتن طرح داستانی از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: نویسندگان بسیجی برای تعالی خود باید چند گام اساسی بردارند که مطالعه عمیق آثار بزرگان ادبیات داستانی و استفاده از محضر استادان ارزشی ادبیات داستانی و نیز توجه به خودسازی معنوی و تعالی روح در زمره آنها به شمار می‌رود.

همچنین در این همایش دو روزه کارگاه‌هایی با عنوان سیر تحول در تاریخ ادبیات داستانی، نقد و بررسی در ادبیات داستانی با حضور احمد شاکری، کامران پارسی نژاد و محمدرضا سرشار برگزار خواهد شد و در کنار آن نیز کارگاه شیوه‌های خاطره‌نویسی با حضور مصطفی رحیمی و مهدی فراهانی و کارگاه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام ناصر فخرزاده و عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) برگزار می‌شود.

اولین اجلاس مشترک شورای ادبیات داستانی بسیج عصر روز یکشنبه ۱۱ تیر با سخنرانی بهمن دری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان خواهد داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.