نخستین پردازنده جهان با قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای ۴ هزار پیکسلی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت Qualcomm به عنوان بزرگترین تولیدکننده پردازنده‌های موبایلی در جهان طی ژانویه قبل از سیستم‌های پردازشگر Snapdragon 800 رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون گوشی‌های قابل ملاحظه‌ای، از جمله Nexus 5 گوگل گرفته تا Xperia Z1 سونی مبتنی بر آن روانه بازار شدند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما هم‌اکنون که کمتر از یک سال از زمان عرضه این پردازنده پرقدرت قبل است، Qualcomm از ساخت پردازنده تازهی خبر داده که می‌تواند از نمایشگرها با کیفیت ۴ هزار پیکسل پشتیبانی کند.
این پردازنده تازه Snapdragon 805 نام دارد که برای آن قابلیت پشتیبانی از استاندارد تصویری فوق باکیفیت برای تماشا و تهیه تصاویر درنظر گرفته شده است.
این شرکت بزرگ تولیدکننده پردازنده‌ ادعا می‌کند که محصول تازه آن تنها پردازنده موبایلی در جهان محسوب می‌شود که برای آن قابلیت پشتیبانی از کیفیت Ultra HD در نظر گرفته شده است.
پردازنده تازه همچنین به واسطه پردازنده گرافیکی Adreno 420 GPU که در خود جا داده است، قابلیت‌های تازهی را شامل می‌شود و به نقل از شرکت Qualcomm، توانایی گرافیکی آن نسبت به مدل ۸۰۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
شرکت Qualcomm اعلام کرد که اولین دستگاه‌های الکترونیکی همراه مبتنی بر این پردازنده تازه طی نیمه اول سال آتی میلادی روانه بازار می‌شوند.
این زمان بسیار جلوتر از تاریخی است که سامسونگ برای عرضه نسل تازه گوشی‌های هوشمند باکیفیت خود اعلام کرده بود. سامسونگ چندی پیش گزارش داد که در سال ۲۰۲۲ میلادی اولین گوشی‌های هوشمند خود با کیفیت ۴ هزار پیکسلی را روانه بازار می کند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.