نخست‌وزیر مالزی روی کار آمدن مخالفان را خطری برای اسلام دانست

۰۷م اسفند ،

نخست وزیر مالزی نسبت به پیامدهای جدی پیروزی احزاب مخالف در انتخابات این کشور اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نجیب تون رزاق، اول وزیر مالزی اخطار داد که پیروزی احزاب مخالف در انتخابات آتی می‌تواند، اسلام را در این کشور تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش روزنامه استار – چاپ مالزی – اول وزیر مالزی گفت که پیروزی ائتلاف مخالفان در انتخابات می تواند خطرات جدی برای اسلام در مالزی به همراه داشته باشد.

نجیب تون رزاق در یک سخنرانی انتخاباتی عنوان داشت: پیروزی حزب عدالت مردمی به عنوان یکی از احزاب ائتلاف مخالفان سبب نابودی عقاید مردم خواهد شد و از دیگر سو پیروزی حزب اسلامگرای پاس ( PAS) به عنوان یکی دیگر از احزاب حاضر در ائتلاف مخالفان نیز سبب ایجاد شکاف میان مسلمانان خواهد شد.

نجیب همچنین اخطار داد که روی کارآمدن حزب آزادی عمل( موسوم به داپDAP )که اکثریت آن را چینی‌ها تشکیل می‌دهند نیز سبب سرکوب اسلام می‌شود.

در همین حال رییس اتحادیه چینی تباران مالزی (MCA) به عنوان یکی از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم نیز ضمن اخطار نسبت به روی کارآمدن حزب اسلام گرای پاس( PAS) با اشاره با توجه به توسل افراطی این حزب به اسلام گفت که این مساله پیامدهای منفی برای سیستم سیاسی، آموزشی، اقتصادی و مالی کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اسلامی کردن سیاست می تواند تاثیرات منفی روی کشوری چند قومیتی همچون مالزی داشته باشد.

این مقام چینی در ائتلاف حاکم باریسان نشنال( Barisan National ) افزود: استفاده از اسلام برای تصمیمات نهایی سیاسی، پیامدهای بدی برای کشور چند قومیتی ما به همراه خواهد داشت.

در آینده‌ای نزدیک سیزدهمین دور انتخابات پارلمانی مالزی به عنوان مهمترین اتفاق سیاسی این کشور برگزار خواهد شد.

به گفته مقامات سیاسی این کشور انتخابات پارلمانی مالزی قبل از ماه مارس و آوریل سال جاری میلادی برگزار می گردد.

مالزی از سه قومیت عمده مالایی، چینی و هندی تشکیل شده است؛ اکثر جمعیت مالزی را به ترتیب مسلمانان و بعد از آن چینی‌ها تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی راد:

    قطعاً کشوری که بر پایه دین اول و رسمی مملکت قرار دارد ( اسلام یا مسیحیت و یا هر دین دیگری ) وجود ادیان دیگر که با عث به خطر افتادن دین رسمی و اول کشور را برنمیتابد و جملات نخست وزیر نیز بی اهمیت نیست. این بحث در دیگر کشورهای مسیحی و یهودی و … ملحوظ است. و نخست وزیر بایستی در درجه اول پاسدار دین رسمی کشور و حزب حاکم باشد. دیدگاه و نگرانیهای ایشان در مورد حزب پاس و حزب چینی تبار ها نیز بیخود نبوده و باید به این مسئله بیشتر توجه نمود. البته بهتر است برای اقتدار دین اسلام حرکتهای سازنده ای با رقیب اصلی یعنی حزب پاس داشته باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.