نخست وزیر ارمنستان: مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان شکست خورد

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان امروز در جلسه هیأت دولت گفت که دیدار اخیر با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا در بروکسل به هیچ پیشرفتی در جهت رفع انسداد کریدور لاچین دست نیافت.

نخست وزیر ارمنستان: مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان شکست خورد

به گزارش ممتاز نیوز، تارنمای خبری ارمنستانی “هتق” به نقل از پاشینیان نوشت در حالی که او و شارل میشل خواهان گفتگوهای مستقیم بین دولت خودخوانده آرتساخ و باکو شده‌اند، با توجه به سیاست جمهوری آذربایجان مبنی بر قطع منابع غذایی و انرژی و وادار کردن ارامنه به ترک قره‌باغ، چنین گفت‌ و گویی باید تحت نظارت جامعه بین‌المللی باشد.

پاشینیان افزود: (جمهوری) آذربایجان همچنان وعده های خود به شرکای بین المللی در مورد موضوع اسرای جنگی و بازگشت آنها را نقض می کند.

علیرغم مخالفت مداوم باکو با درخواست‌های بین ‌المللی برای باز کردن گذرگاه لاچین، پاشینیان گفت که دولت او پیگیر یک معاهده صلح با جمهوری آذربایجان خواهد بود.

پاشینیان گفت: اکنون وظیفه ما جلب توجه بیشتر بین المللی به بحران انسانی ایجاد شده در ناگورنو – قره باغ از طریق روش های دیپلماتیک و با ارائه هر چه بیشتر و عینی اوضاع در رسانه های بین المللی و شبکه های اجتماعی است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.