نرخ خرید تضمینی چای شفا بخش نیست


نرخ خرید تضمینی چای شفا بخش نیست

۱۵:۴۵ (سه شنبه ۵ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اتحادیه چایکاران شمال ضمن انتقاد از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درسال جاری گفت : نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک درسالجاری ۷۰۰و درجه دو ۳۹۰ تومان اعلام شده که هزینه های تولید را پوشش نمی دهد .

ایرج هوسمی اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی اعلام شده از سوی دولت شفابخش تولید چای نیست و افزایش نرخ خرید تضمینی نمی تواند نیازهای تولید را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: نرخ خرید تضمینی برگ سبزچای درجه یک و دو در سال گذشته ۶۰۰ و ۳۰۰ تومان بود که در سالجاری به ۷۰۰و ۳۹۰ تومان افزایش یافته و نظر تولید کنندگان چای این است که قیمت ها باید تا ۱۲۰۰ و ۸۰۰ تومان افزایش یابد.

رییس اتحادیه چایکاران شمال تصریح کرد: ۳۰ سال قبل با یک کیلوگرم برگ سبز چای قدرت خرید ۸۰۰گرم گوشت و ۹۰۰گرم برنج وجود داشت ، اما نرخ خرید برگ سبز چای در حال حاضر به حدی پایین نگه داشته شده که قیمت گوشت بیش از ۳۰ برابر و برنج سه تا چهار برابر قیمت برگ سبز چای است .

هوسمی اظهار کرد: در حال حاضر تولید کنندگان با مشکل هایی در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید مواجه هستند و با وجود دریافت حواله های دولتی کود در اختیار آنها قرار نمی گیرد .

وی با اشاره به مطالبات چایکاران از دولت گفت : دو لت بابت خرید تضمینی برگ سبز چای ۸میلیارد تومان به چایکاران بدهکار است و در جلسه ای که هفته گذشته میان نمایندگان چایکاران و وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد قول مساعدی برای پرداخت مطالبات داده شد ولی تا کنون پرداخت نشده است .

.

..

.

.

.

.

.پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.