نرخ عوارض سالانه خودرو تغییر می‌کند

محمد رحمتی با اشاره به جلسه عصر «یک‌شنبه» کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: اصلاح بند ب ماده ۴۷ نرخ عوارض خودرو «قانون مالیات بر ارزش افزوده» از سوی شورای عالی استان‌ها، و طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون تنظیم مقررات مالی دولت از جمله موارد طرح شده در جلسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، وی افزود: مقرر شد تا ابعاد مختلف اصلاح بند ب ماده ۴۷ نرخ عوارض با همکاری شواری عالی استانها و مرکز پژوهش‌های مجلس به طور جرئی تر بررسی و مجددا در جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح شود.

رحمتی ادامه داد: بر اساس این طرح عوارض و مالیات دریافتی از خودرو توسط اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری می نمایند بر اساس عمر خودروها تعیین می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از دیگر موارد مورد بررسی بود، گفت: شهرداران تقاضا دارند که شهرداری‌ها از پرداخت هزینه برق معابر و تونل‌های شهری معاف شوند بنابراین مقرر شد تا به طور دقیق‌تر مورد بررسی نمایندگان این کمیسیون قرار گرفته تا تصمیم‌گیری نهایی اعمال شود.

بر اساس این پیشنهاد که پس از طی مراحل اداری به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، نرخ عوارض خودروهای با عمر پنج سال و کمتر یک و نیم در هزار، خودروهای با عمر ۵ تا ۱۰ سال دو در هزار و خودروهای با عمر ۱۰ سال به بالا دو نیم در هزار می شود.

همچنین پیش از این چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به برخی از منتقدان این طرح که آن را برای اقشار کم درآمد مناسب نمی‌دانستند، گفته بود، برای این دسته از افراد وام‌هایی اختصاص می‌یابد تا بتوانند خودروهای فرسوده خود را جایگزین کنند.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.