نرخ موبایل در کشور گران است

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه تلفن ثابت هر خانوار ایرانی را ۳ هزار تومان در ماه عنوان کرد و گفت: هر خانواده ایرانی مجبور است ۵درصد از هزینه های خود را به موبایل اختصاص دهد که این رقم بسیار زیاد است.
محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات همچون تلفن ثابت و موبایل در کشور، قیمت و تعرفه تلفن همراه در ایران را در مقایسه با سایر کشورها ارزان عنوان کرد و گفت: اما این رقم نسبت به سبد خانوار ایرانی گران است.
وی اظهار داشت: هزینه تلفن همراه در سبد خانواده ایرانی عدد قابل توجهی است و هر خانواده ایرانی مجبور است ۵ درصد از هزینه های خود را به موبایل اختصاص دهد که این عدد برای موبایل بسیار زیاد است و اپراتورها نباید در فکر افزایش قیمت مکالمات باشند بلکه باید به کاهش آن فکر کنند.
رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس در مورد وضعیت هزینه های تلفن ثابت برای خانوار ایرانی نیز تاکید کرد: در حوزه تلفن ثابت قیمت به نفع مشتری است؛ چرا که نرخ تلفن ثابت به ثابت به طور متوسط برای خانوار ایرانی ماهانه ۳ هزار تومان هزینه برمی دارد که این رقم چون میان اعضای خانواده سرشکن می شود رقم بالایی نیست و نسبت به سایر نقاط دنیا نیز ارزان است.
وی تصریح کرد: نرخ موبایل و اینترنت در ایران نسبتا بالا است و رقم استفاده از اینترنت خانوار ایرانی حتی از خیلی کشورهای دیگر بالاتر است که علت آن عدم توسعه این بخش است و باید برای آن فکری کرد.
رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی پیش از این نیز به مهر گفته بود: باید توجه داشت که هر خانوار ایرانی شاید بتواند ماهانه ۱۰هزار تومان بابت اینترنت بپردازد اما ماهی ۵۰ هزار تومان را نخواهد توانست.
وزیر سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه با وجود ۲۰۰ هزار مشترک ADSL در تهران نمی توان قیمت اینترنت را پایین آورد و باید تعداد کاربران افزایش یابد تا هزینه اینترنت پایین بیاید، اظهار داشت: هم اکنون و با نرخهای فعلی تنها بیش از ۲ میلیون خانواده در ایران توانایی پرداخت قیمت ADSL را ندارند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.