نسخه چهل سالگی کاترهام هفت

۲۱اردیبهشت،

نسخه چهل سالگی کاترهام هفت

عصرخودرو: از دهه هفتاد میلادی که کمپانی بریتانیایی Caterham Cars تاسیس شد تا به امروز، بیش از چهل سال میگذرد. حال به مناسبت جشن چهل سالگی کمپانی، پکیج تازهی برای تنها نسخه تولیدی کاترهام یعنی Caterham 7 آماده عرضه به مشتریان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل ازممتازنیوز، باید منصف بود که گذشت چهل سال آن هم برای کمپانی کوچکی که همیشه خودروهای تولید محدود روانه بازار می کند، افتخاری بزرگ است البته در این میان نقش لوتوس را هم نباید نادیده گرفت که سال ۲۰۱۲ میلادی باخرید تمام سهام کمپانی، آنرا از ورشکستگی کامل نجات داد.سال ۱۹۷۲ میلادی که لوتوس با مدل معروف Lotus Seven خداحافظی کرد؛ کاترهام موفق به خریداری لیسانس آن شد تا نهایتا سال ۱۹۷۳ خط تولید آنرا با نام Caterham 7 به راه انداخت و تا به امروز نیز همچنان علاقه ای به دل کندن از آن را ندارد.این پکیج در تعداد محدود چهل تایی عرضه شده که برای مشتریان تازه کمپانی بصورت رایگان قابل سفارش است. ناگفته نماند قیمت پایه ای Caterham 7 در ارزان ترین مدل یعنی نسخه های Roadsport 125 معادل حدودی ۳۰,۰۰۰ دلار بوده که این عدد برای گران ترین مدل آن یعنی نسخه های سوپرلایت R500 به حدود ۶۵,۰۰۰ دلار می رسد.

اما به سراغ پکیج کاترهام برویم که کمپانی آنرا با نام Limited Edition Pack معرفی کرده و بعضی مشخصه های آن شامل تریم چرمی کنسول و داشبورد با رنگ خاکستری روشن (به یاد لوتوس های دهه هفتاد)، لوگوی گرافیکی ۴۰ سالگی و رینگ های ۱۵ اینچی تازه مزین به لوگوی کمپانی و همراه با تایرهای Avon ZV3 که البته مختص مشتریان انگلیسی است.

 

شنبه ۲۱ اردیبهشت   ۲۳:۴۶

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.