همکاری رنو و کاترهام برای احیای آلپاین

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

شرکت کاترهام که در ساخت خودروهای اسپرت دست ساز و مسابقه ای مهارت دارد، با دریافت پنجاه درصد از سهام برند آلپاین که اکنون بطور کامل در اختیار رنو است، به ساخت خودروهای مسابقه ای و ارزان قیمت تحت نام این برند مبادرت خواهد نمود.

Caterham Superlight R600

Caterham Superlight R600

اولین خودروی تولیدی در کارخانه تازه آلپاین در نرماندی فرانسه با طراحی کاترهام ساخته خواهد شد. برنامه های اعلام شده برای آلپاین شامل معرفی حداقل یک مدل طی سه تا چهار سال می باشد که شامل هر دو طیف خودروهای اسپرت کوچک و بزرگ می گردد. آغاز همکاری نیز از ژانویه سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

Renault Alpine A110-50 Concept

Renault Alpine A110-50 Concept

رنو برای احیای آلپاین بدون اینکه دردسر بسیاری بکشد، یک شریک با تجربه را برگزیده و بیشتر بار را بر دوش آنها گذاشته است. کاترهام نیز از همکاری با رنو منفعت بیشتری نسبت به همکاری های پیشین با لوتوس خواهد برد. گرچه همکاری کاترهام با لوتوس در حوزه فرمول یک می باشد و در عوض در آلپاین، خودروهای اسپرت خیابانتی ارزان قیمت هدف گذاری شده اند.

Renault and Caterham announce partnership

Renault and Caterham announce partnership

شرکت آلپاین در سال ۱۹۵۵ توسط یک خلبان و کارآفرین بنام ژان ردل تاسیس شد و در اولین محصول بر اساس پلتفرم رنو CV4 در مسابقات شرکت نمود. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از خودروهای مسابقه ای آلپاین تولید شده اند. و حالا انتظار می رود با توجه بیشتر رنو به این نام، شاهد درخشش دوباره آلپاین باشیم.

مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.