نشر اکاذیب از طریق زندانیان امنیتی قابلیت پیگیری دارد

یک وکیل دادگستری گفت: مطالبی که زندانیان از طرق مختلف منتشر می‌کنند در صورتی که باعث ضربه به نظام جمهوری اسلامی شود و همچنین به عنوان نشر اکاذیب به شمار رود، جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات مجرمانه برخی زندانیان امنیتی به وسیله نامه‌نگاری، اظهار داشت: زندانیان آیین‌نامه‌ای مخصوص به خود دارند که حقوق و وظایفشان در آن مشخص شده است.

وکیل دادگستری تصریح کرد: مطالبی که زندانیان از طرق مختلف منتشر می‌کنند، در صورتی که باعث سوء‌استفاده ضدانقلاب‌ها، رسانه‌های بیگانه، ضربه به نظام جمهوری اسلامی شده و همچنین به عنوان نشر اکاذیب هم به شمار رود، جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

وی درباره مبادی اعلام جرم علیه این تخلفات ادامه داد: اگر مطالب از داخل زندان منتشر شده باشد قضات ناظر در زندان‌ها و مسئولین حاضر در آن می‌توانند به عنوان اعلام‌کنندگان جرم، این موضوع را پیگیری کنند، ولی اگر انتشار این مطالب از خارج از زندان صورت گیرد، دادسرای عمومی و انقلاب می‌تواند نسبت به مجرم، اعلام جرم کند.

برزگر با بیان اینکه اگر نشر اکاذیب نسبت به مسئولین صورت گیرد دادستان می‌تواند مجرم را تحت تعقیب قرار دهد و اگر انتشار این مطالب دروغین علیه شخصیت‌های حقوقی باشد، شاکی خصوصی می‌تواند جرم ارتکابی را از طریق شکایت پیگیری کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.