نشست دوستان سوریه در تهران گامی مهم در پایان بخشیدن به بحران سوریه است

۲۶اردیبهشت،

سفیر سابق ایران در چین نشست دوستان سوریه در تهران گامی مهم در پایان بخشیدن به بحران سوریه دانست و گفت: امید است تا در این مذاکرات کشورهای منطقه با یکدیگر به توافق نظری مشترک دست یابند و به پایان این بحران‌ها در منطقه اهتمام ورزند.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران طی روزهای آینده گفت: با توجه به اینکه قدرت‌های منطقه همواره برای رسیدن به اهداف شوم خود در صدد اعمال فشار بر نظام بشار اسد می باشند اما ناکامی استراتژی محور عربی- غربی در سوریه آنها را به راه‌حلی سیاسی برای پایان این بحران وادار ساخت.

وی در ادامه افزود: برگزاری نشست ژنو ۲ برای حل بحران سوریه از سوی آمریکا نمونه بارز بی‌ثمر ماندن راهبرد فشار غرب در این کشور است.

منصوری با اشاره به ناامیدی سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی در شکست نظام بشار اسد تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس همواره در تلاش بوده تا با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از معارضین سوریه در جهت نابودی دولت بشار اسد تلاش کند، اما پس از درهم شکستن چهره پوشالی این رژیم منحوس در منطقه حال به دنبال حل این بحران از طریق گفتمان ملی و راه‌‎حل سیاسی است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان نشست دوستان سوریه در تهران را یک امر مثبت در جهت پایان بخشیدن به درگیری‌ها در سوریه دانست و خاطرنشان کرد: امید است تا در این مذاکرات، کشورهای منطقه با یکدیگر به توافق نظری مشترک دست یابند و به پایان این بحران‌ها در منطقه اهتمام ورزند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.