نشست مقدماتی اتحادیه عرب برای اجلاس عربی بین المللی خلع سلاح هسته ای

به گزارش خبرنگار ایرنا در قاهره، وائل الاسد مدیر روابط عمومی اتحادیه عرب مسوول پرونده منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی اظهار داشت: فنلاند میزبان این کنفرانس خواهد بود و در آن نمایندگان آمریکا ، انگلیس ، روسیه ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل و معاون وزیر خارجه فنلاند حضور خواهند داشت.

یک منبع دیپلمات عرب که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: آمریکا و برخی از کشورها اشتیاق چندانی برای تشکیل این کنفرانس از خود نشان نمی دهند زیرا نمی خواهند واقعیت تسلیحات هسته ای اسراییل که منطقه را در معرض تهدید قرار داده ،مورد توجه قرار گیرد و می خواهند سلاح هسته ای همچنان در انحصار اسراییل باقی بماند.

کشورهای عربی ناخشنودی خود را نسبت به کند بودن روند فراهم آمدن تمهیدات لازم برای کنفرانس در نتیجه اعمال فشارهای آمریکا ابراز داشته اند.

تل اویو دو سال پیش نارضایتی خود را از بیانیه پایانی کنفرانس بررسی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای در سال ۲۰۱۰ اعلام داشت زیرا این بیانیه از اسراییل به عنوان تنها کشوری نام برد که معاهده مزبور را به امضا نرسانده است.

دولت اسراییل بیم آن دارد که کنفرانس ۲۰۱۲ بررسی خلع سلاح هسته ای بطور عمده بر اسراییل و برنامه سلاح هسته ای آن تمرکز نماید.

مترجمام ** ۱۴۸۷ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.