نصب برنامه ها از گوگل پلی بدون درد و خونریزی

اگر تلفن های هوشمند آنقدر هوشمند بودند که میتوانستند زبان باز کنند، قطعا از وضع نصب برنامه‌ها روی آنها در ایران ناله میکردند. تحریم های شرکت های معتبر غیر ایرانی چون گوگل در زندگی ما پارسی زبانان بی‌هیچ تعارفی تاثیر منفی میگذارد. جدا از فکر و خیال های الکی که ذهن یک برنامه نویس اندروید را مشغول میکند، صرف وقت برای یافتن و نصب دستی برنامه ها هم از جمله آن تاثیرات منفی است.

نشان گوگل پلی(Google play)

بارها مطالب مرتبطی نوشته شده و راه های گوناگونی آزمایش و معرفی شدند، اما هیچ راه قانونی و بدون دردسری تابحال ذکر نشده است یا من نخوانده‌ام! با اینحال در این مطلب تمایل دارم شما را با روشی که شخصا متوجه آن شدم آشنا کنم و نکاتی که پیرامون آن هست را ذکر کنم تا دیگر در دریافت برنامه های رایگان اندروید بصورت مستقیم از گوگل پلی(Google play) مشکلی نداشته باشید.

این‌ها را نیاز دارید

  • یک تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید (نگارش اندروید در اینجا مهم نیست)
  • دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌سیم (WiFi، برای اتصال تلفن هوشمند به اینترنت)
  • یک ضد فیلتر (برای شناسایی نشدن توسط گوگل)

مراحل دریافت و نصب خودکار برنامه ها

  1. با تلفن هوشمند خود به اینترنت متصل شوید و حساب کاربری خود را به گوگل با وارد شدن نشان دهید و حتی‌الامکان یک برنامه از پیش نصب شده روی اندروید مثل گوگل+ را بروز‌رسانی کنید(با این‌کار دستگاه شما توسط گوگل شناسایی میشود)
  2. با رایانه خود به اینترنت و ضد فیلتر متصل شوید و به وبسایت گوگل پلی بروید و اگر از این طریق هم به حساب کاربری خود وارد نشده اید، وارد شوید و برنامه رایگان اندرویدی خود را انتخاب کرده و وارد صفحه توضیحات برنامه‌اش شوید.
  3. در صفحه برنامه‌ی مورد نظر اگر جعبه ای مستطیل شکل و سبز رنگ با عبارتی مشابه This app is compatible with all of your devices وجود داشت، میتوانید ادامه مراحل را بروید درغیر اینصورت همینجا برای شما فعلا به پایان میرسد.
  4. در زیر نماد برنامه که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد، یک دگمه آبی رنگ هست که بر روی آن عبارت INSTALL وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید تا پنجره ای تازه باز شود.
  5. در پنجره تازه باید مدل تلفن هوشمند خود را از فهرست داده شده انتخاب کنید(در صورتی که چند دستگاه ثبت شده باشد) و بر روی دگمه INSTALL کلیک کنید. حال برنامه در مدت بسیار کوتاهی(یک ثانیه حتی کمتر) به تلفن هوشمند شما ارسال میشود و بصورت خودکار عمل دریافت و نصب صورت میگیرد.

تا به پایان رسیدن عمل دریافت و نصب خودکار اولین برنامه به این نکات توجه کنید

  • دسترسی به اینترنت نباید قطع شود.
  • اگر سرعت اینترنت شما کم است، برنامه های حجیم را ساعت ۲۴ به بعد برای دریافت قرار دهید و با خیالی آسوده استراحت شبانه خود را داشته باشید.
  • مطمئن شوید برنامه ای که اقدام به نصب میکنید، پیش از این نصب نشده باشد یا آن را حذف کنید، زیرا جایگزین نخواهد شد و با خطای نصب برنامه مواجه می‌شوید.
  • داده های برنامه هایی که حذف میکنید پاک خواهند شد.
  • برنامه های تازه نصب شده بر روی صفحه اصلی هم ظاهر میشوند.
  • برنامه ها تک تک دریافت میشوند ولی شما میتوانید همه را با هم انتخاب کنید.
  • فقط برنامه های رایگان(free) اندروید قابل نصب هستند.
  • تلفن هوشمند خود را بهتر است پیش از نصب تمامی برنامه های مورد نیاز‌تان کاملا شارژ نمایید.
  • بعضی برنامه ها که از پیش روی اندروید نصب بودند مثل گوگل+ جای عبارت INSTALL عبارت INSTALLED را خواهید دید که به معنی نصب شده است و نیازی به نصب مجدد نیست.
  • برنامه هایی که از این طریق نصب شدند را میتوانید براحتی از خود برنامه گوگل پلی و قسمت My Apps اقدام به بروز‌رسانی نمایید در صورتی که بروز‌رسانی برای آن صورت گرفته باشد(عبارت Update را روبروی عنوان برنامه خواهید دید)
  • اگر برنامه ای را به هر دلیل پاک کردید ولی تصمیم گرفتید دوباره آن را نصب کنید، کافیه به برنامه گوگل پلی مراجعه کنید و در فهرست برنامه هایی که نصب کردید روبروی آن برنامه عبارت Free را مشاهده میکنید که با کلیک روی آن و چند کلیک دیگر در ادامه دستگاه شما اقدام به نصب مجدد آن میکند.

دوستانی که در مرحله ۳ توقف کردند

قاعدتا نباید با عبارتی مشابه This app is incompatible with all of your devices روبرو شوید. اما اگر چنین بود، تمام مراحل را مجدد رفته تا از رعایت شدن همه چیز مطمئن شوید و اگر باز هم به چنین مشکلی برخوردید، در ادامه مطلب راهی دیگر را توضیح دادم که بدون شک برنامه‌های دلخواهتان را دریافت و نصب خواهید کرد.

روشی دوم برای کسانی که در مرحله ۳ توقف کردند

این روش نیازمند بازگرداندن تلفن هوشمند به حالت کارخانه(reset factory) و برداشتن سیم کارت از داخل آن است. پیش از رفتن ادامه مسیر توصیه میکنم اگر اطلاعات مهمی دارید، از آنها پشتیبان(backup) تهیه کنید تا بعد از پایان کار مجدد اطلاعات خود را بازیابید.

  1. پس از به حالت کارخانه بازگرداندن، به اینترنت و ضد فیلتر از طریق تلفن هوشمند خود متصل شوید.
  2. برنامه گوگل پلی را باز کنید(اندروید نگارش ۲٫۳ به پایین برنامه ای با نام Google market را دارد که پس از بروز‌رسانی به Play store تغییر نام داده میشود)
  3. درصورت درخواست گوگل به حساب کاربری خود متصل شوید.
  4. حالا شما براحتی میتوانید هر برنامه رایگانی را از این طریق نصب کنید.

در نهایت باید بدانید من قصد ندارم نه تنها قوانین گوگل عزیزم بلکه هیچ قانون صحیحی را زیر پا بگذارم، برای همین راه و روش را بدون کم و کاستی برای تیم پشتیبانی گوگل پلی فرستادم و آنها هم در جوابم و صحبتی که در پایان پیامم کردم چنین نوشتند،

Thanks for writing in- we’re excited to hear from our users from all over the world. At this moment, Google Play isn’t available in Iran. Please be assured that we are working hard to make Google Play available more widely, but since this requires a lot of negotiations with various teams (legal, content, etc.), I don’t have an official timeline for when this might happen.

هیچوقت از گفت‌و‌گو با پشتیبانی گوگل خسته نمیشم، اینقدر که آرام و واضح و دوستانه جواب پیام‌هایم را میدهند.

If I can assist you further, please let me know.

وقتی اولین برنامه شما نصب شد، چه حسی داشتید؟ من که حس خوبی داشتم، حستون رو لطفا برام بنویسید

مطالب پیشنهادی

  • فضای کار آزاد Taskbar با RBTray
  • امنیت بالا در وبگردی با افزونه NoScript
  • ویدئوی بسایر معروف؛ گیمری در برابر ۶ مانیتور با ابعاد ۵۷۶۰ x 2160!
  • اینترنت پرسرعت : واقعیت یا رویا ؟
  • پردازنده های جدید ULV اینتل هنوز مناسب مک بوک ایر نیست!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.