نصب کنتور برق دیجیتال در کشور

۱۰اردیبهشت،

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر از نصب ۱۲ میلیون دستگاه کنتور تازه برق در سال جاری در نقاط مختلف کشور، خبر داد.

به گزارش Consbank، همایون حائری در هجدهمین کنفرانس شبکه های توزیع برق ایران که به میزبانی کرمانشاه و در تالار انتظار این شهر برگزار شد، افزود: شرکت توانیر از سال ۷۹ کار خدمات دهی و ایجاد زیرساخت های دیجیتال را آغاز کرده و اکنون نیز رشد خوبی دارد به طوری که همه خدمات این شرکت به شیوه مکانیکال ارایه می گردد.

معاون وزیر نیرو همچنین از بهره مندی ۵۵ هزار روستای کشور از نعمت برق و نیز استفاده ۱۰۷روستا از انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: این در حالیست که در دنیا حدود یک و نیم میلیارد نفر از نعمت برق محروم می باشند.

وی تاثیر کنفرانس هجدهم شبکه های توزیع کشور که در کرمانشاه برگزار می گردد را حوزه های تولید تکنولوژی و علم، خدمات و زیرساخت های دیجیتالی و بهره وری در بنگاه های اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال ۹۱ در بخش تکنولوژی های علمی، خروجی، بهره وری های مفیدی از این کنفرانس به دست آمد که یکی از آنها ساخت دستگاه آر.تی.او در اتوماسیون صنعت برق است.

حائری گفت: این دستگاه در استان خراسان رضوی با همکاری دانشگاه مشهد تولید شد که اکنون ۵۰۰ مورد از آن ساخته شده و اثرات خوبی در سیستم ایجاد کرده است.

وی دستاورد دیگر این کنفرانس در ادوار قبل را ساخت ترانسفورماتورهای کم تلفات با بهره گیری از مقالات ارایه شده در کنفرانس عنوان کرد و گفت: این ترانسفورماتورها در بخش های توزیع به کار گرفته می شوند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.