نصرت الهی حاصل تقوا و استقامت در راه خداوند خواهد بود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه نمازجمعه تهران:

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر هر ملتی در راه خداوند در برابر سختی ها و رنج‌ها تقوا، استقامت و تامل داشته باشد، قطعا هدیه نصرت الهی شامل حال آنها خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره iبه اهمیت و ارزش والای تقوا، گفت: یکی از جلوه‌های تقوا از منظر قرآن کریم توبه بوده و هر انسانی که در گرو تقوا الهی باشد در صورت هرگونه لغزش و سستی iبه توبه روی می آورد و جاده بندگی را با تقوا الهی هموار و اصلاح می کند.

آیت الله خاتمی در ادامه با تشریح اخلاق اسلامی افزورد: با سیر در اخلاق اسلامی iبه این اصل خواهیم رسید که انس با پروردگار ستون فقرات ارتباط با خداوند است و یکی از زیر مجموعه‌های این ارتباط، مبانی استقامت خداباوری و معاد باوری خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: براساس آموزه‌های قرآن کریم اساسی ترین حوزه استقامت، استقامت در راه نشر دین خواهد بود و همچنین استقامت در گسترش ارزش‌های دینی در خط مقدم استقامت‌ها در راه خداوند قرار دارد.

وی با اشاره iبه آیاتی از سوره مبارکه انعام تاکید کرد: یکی از قوانین خداوند این است که اگر هر ملتی که در مسیر الهی قرار دارند در برابر سخطی ها استقامت داشته باشند قطعا هدیه نصرت الهی شامل حال آنان خواهد شد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: خداوند iبه انبیا الهی نیز که در راه خدا ایستادگی کردند و در رنج‌های گوناگون بشری صبر و بردباری در پیش گرفتند، شهد شیرین نصرت و پیروزی را iبه آنها عطا فرمود.

وی در ادامه با اشاره iبه تداوم جنگ نرم و جنگ سخت در طول تاریخ افزود: همواره در طول تاریخ دشمنان در قبال انبیا و بزرگانی که در راه الهی استقامت و بردباری داشته‌اند، هم جنگ نرم و هم جنگ سخت در پیش گرفتند، اما پیامبران با صبر و بردباری در راه خدا استقامت کردند و با تامل سختی‌ها iبه نصرت الهی نایل شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: پیامبران و یارانشان حتی در برابر جنگ‌های سخت و بی رحمانه دشمنان روحیه خود را از دست ندادند و با یاری خداوند در همهی میادین جنگ iبه مبارزه با دشمنان الهی شتافتند.

وی با اشاره iبه روز اول ماه محرم خاطر نشان کرد: یکی از عظیم ترین جلوهای صبر و بردباری در طول تاریخ صبر اباعبدالله بوده که بعد از گذشت سالیان طولانی همچنان دل‌ها iبه سمت و سوی صبر و عظمت ایشان سوق پیدا می‌کند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان این‌که مقابله iبه مثل،‌دستور قرآن است، افزود: iبه مقاومت می‌گوییم که این روش درستی است، جواب می‌دهد و تا الان شما روز رژیم صهیونیستی را تبدیل iبه شام تار کرده‌اید؛ چراکه تل‌آویو تبدیل iبه شهر اشباح شده و همه iبه پناهگاه رفته‌اند. پس خدا قوت iبه فلسطینی‌ها می‌گوییم که رژیم صهیونیستی را iبه روز سیاه نشاندند و این را در مقاومت ۲۲ روزه ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان نیز ملاحظه کرده بودیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عذرخواهی از ملت و رهبری تنها راه بازگشت فتنه‌گران است، گفت: فتنه‌گران با کمال پروریی و بی‌تقوایی می‌گویند باید ارزشی‌ها از آنان عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.